خبرگزاری کار ایران

گردهمایی شورای ملی استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۲۵۱

رئیس سازمان داوطلبان از حضور خود به عنوان نماینده جمعیت هلال احمر در گردهمایی شورای ملی استقرار نظام جامع رصد اجتماعی کشور به میزبانی وزارت کشور خبر داد. 

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر؛ وحید سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان، گفت: در این گردهمایی، ۳۵ دستگاه مشارکت داشتند و بهره برداری، استانداردسازی و چالش‌های موجود در داده‌های آسیب‌های اجتماعی به بحث گذاشته شد. 

سلیمی‌با بیان اینکه داشتن اطلاعات دقیق، جامع و به موقع برای حکمرانی ضروری است، ادامه داد: این اطلاعات بسیار مهم است تا نظام تصمیم ساز کشور نسبت به رویدادها و وقایع، با اطمینان تصمیم گیری کند. 

وی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی‌برای شکل‌گیری نظام رصد جامع، اضافه کرد: در همین راستا، سازمان امور اجتماعی کشور مرجع اعلام آمارهای مرتبط شده است تا تمرکز و جامعیت اطلاعات، اطمینان بیشتری را به نظام سیاست‌گذاری کشور بدهد. 

سلیمی تاکید کرد: این مرکز به دنبال آن است تا با ایجاد فضای مشارکتی و داوطلبانه، دستگاه‌های دخیل در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی، اطلاعات مربوطه را به اشتراک بگذارند. 

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: دستگاه‌ها و مجموعه‌های دخیل در این کار، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌اند تا داده‌های در اختیارشان را استانداردسازی کنند و اتقان آن‌ها را افزایش دهند. 

سلیمی اظهار کرد: این گردهمایی که روز گذشته در وزارت کشور برگزار شد، پیرو این تفاهم‌نامه بود تا همه ذی‌نفعان در آن حضور داشته باشند. 

وی درباره تفاهم‌نامه بین ۳۵ دستگاه برای اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی، توضیح داد: داده‌های دستگاه‌ها استانداردسازی و پس از آن، اعتبارسنجی می‌شود. 

سلیمی یادآور شد: پس از آن، صاحب‌نظران نسبت به داده‌ها ارزیابی و تحلیل ارائه می‌دهند تا بتوان آینده را پیش‌بینی کرد و مداخلات لازم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را به موقع انجام داد. 

رئیس سازمان داوطلبان خاطرنشان کرد: در این مسیر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بخش مهمی از کار را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز