خبرگزاری کار ایران

حمایت موریتانی از انجام توافقنامه چندجانبه برای مقابله گرد و غبار

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۶۷۶

معاون وزیر محیط‌زیست جمهوری اسلامی موریتانی گفت: پیشنهاد انجام توافقنامه چندجانبه برای مقابله با گرد و غبار در این اجلاس بسیار خوب است و ما از آن حمایت می‌کنیم، چراکه نظم‌دهنده برنامه کشورهای ذی‌ربط است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مولایی ادریس در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار اظهار که در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود، گفت: توفان‌های گرد و غبار یکی از چالش‌های محیط‌زیستی است که بشر در حال حاضر با آن مواجه شده است و این مساله پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، سلامتی و ... به همراه دارد.

معاون وزیر محیط‌زیست موریتانی با تاکید بر این که موضوع توفان‌های گرد و غبار یک مساله فرامرزی است و همه کشورها باید به آن توجه کنند، گفت: ما هم پیگیر این موضوع هستیم و اقداماتی را در این راستا انجام داده‌ایم. راه‌اندازی سامانه‌های هشدار زود هنگام و رصد پایش‌ها صورت می‌گیرد و برنامه‌ها برای پیگیری این موضوع در حال انجام است.

وی افزود: توفان‌های گرد و غبار عامل بازدارنده در برابر توسعه پایدار است و سبب می‌شود که علاوه بر آسیب به انسان‌ها، هزینه‌های زیادی در این راستا اختصاص داده شود، لذا پیشگیری از چنین رخدادهایی حائز اهمیت است.

معاون وزیر محیط‌زیست موریتانی در پایان با تاکید بر نقش پیشگامانه ایران برای همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار گفت: پیشنهاد انجام توافقنامه چندجانبه برای مقابله با گرد و غبار در این اجلاس بسیار خوب است و ما از آن حمایت می‌کنیم، چراکه نظم‌دهنده برنامه کشورهای ذی‌ربط است.

گفتنی است، اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و ۱۵ نهاد بین‌المللی به پیشنهاد سازمان ملل متحد و به میزبانی ایران، در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز