خبرگزاری کار ایران

وزیر محیط‌‌زیست سوریه:

برخی پروژه‌های محیط‌زیستی سوریه به دلیل اقدامات تروریستی متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۲۳۸

وزیر محیط‌زیست سوریه گفت: ما اقدامات گسترده‌ای برای تثبیت خاک، مقابله با گرد و غبار و حفاظت از محیط‌زیست داشته‌ایم. البته بخشی از این پروژه‌ها به دلیل اقدامات تروریستی در حال حاضر متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکرالله جدید، وزیر محیط‌‌زیست سوریه در اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، اظهار داشت: سوریه با چالش‌های محیط‌زیستی فراوانی مواجه است، ولی با این وجود، ما اقدامات گسترده‌ای برای تثبیت خاک، مقابله با گرد و غبار و حفاظت از محیط‌زیست داشته‌ایم. البته بخشی از این پروژه‌ها به دلیل اقدامات تروریستی در حال حاضر متوقف شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر سوریه با خشکسالی و افزایش درجه حرارت هوا و موج‌های گرد و غبار مواجه است، گفت: تحریم‌ها در تشدید معضلات محیط‌زیستی در سوریه مشکل‌آفرین بوده است و باید اقدامات مؤثری جهت رفع این مشکلات صورت گیرد.

جدید با تاکید بر این که سوریه به ۳۵ توافق محیط‌زیستی به‌ویژه توافقنامه پاریس و توافق‌نامه‌های سازمان ملل برای مقابله با بیابان‌زایی و حفاظت از محیط‌زیست پایبند است، گفت: طرح‌های مختلفی جهت حفاظت از محیط‌زیست در سوریه انجام شده است. ما به دنبال توسعه پایدار هستیم و طرح‌هایی هم اجرا شده است تا کاهش طوفان‌های گرد و غبار را داشته باشیم.

وزیر محیط‌زیست سوریه بر نوسازی طرح‌ها از طریق راهبردهای بین‌المللی جهت حفاظت از محیط‌زیست و پیشگیری از توفان‌های گرد و غبار تاکید کرد و گفت: طرح‌های ملی جدیدی در کشور سوریه برای مقابله با خشکسالی در دست اجرا قرار دارد.

جدید در پایان خاطرنشان کرد: راهبرد سوریه با رهبری بشار اسد، صلح فراگیر با هدف توسعه پایدار است. همچنین ایران از طریق برگزاری این اجلاس نقش مؤثری در مقابله با توفان‌های گرد و غبار و ماسه دارد.

گفتنی است، اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور با حضور نمایندگان بیش از ۵۰ کشور و ۱۵ نهاد بین‌المللی به پیشنهاد سازمان ملل متحد و به میزبانی ایران، در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز