خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۹۱۴

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران از تدوین اطلس آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار در مناطق شهر تهران خبر داد.

«عباس جوهری» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات انجام شده در خصوص شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی در محلات کم‌برخوردار گفت: طبیعتا هر جا که تراکم جمعیتی بیش از ظرفیت ایجاد شود، آسیب‌ها نیز بیشتر خواهد شد. بحث حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شکل خواهد گرفت و این موارد به تشدید شدن آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه این موضوع باید مدیریت شود، ادامه داد: ما موضوع سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین همزمان با این موضوع محله‌های کم‌برخوردار شناسایی شده و اتفاقات خوبی با شناسایی همین محلات پرتراکم و کم‌برخوردار در شهرستان‌ها با اولویت شهرستان‌های کم‌برخوردار مانند بهارستان، قدس رقم زده‌ایم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: همانطور که مستحضر هستید برای هر کدام از این محلات کم‌برخوردار شهر کوچه انتخاب و آسیب‌ها در این محلات توسط این افراد رصد و مشکلات خانواده‌ها شناسایی می‌شود. همچنین بحث بیمه سلامت و رفع مشکلات آموزشی برای این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

جوهری تصریح کرد: ما در ۷ مقوله برای رفع مشکلات این محلات برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این ۷ مقوله شامل موضوعاتی از قبیل اشتغال، سلامت، مسائل فرهنگی و موضوعات اجتماعی است. همچنین افرادی که در این مناطق دارای بیماری‌های خاص هستند شناسایی و تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خوبی در این مناطق صورت گرفته است و امیدواریم خداوند کمک کند تا بتوانیم با تلاش و مجاهدت همه دستگاه‌ها این برنامه‌ها را محقق کنیم و امیدواریم آسیب‌ها را در این محلات که به دلایل مختلف به حاشیه رفته‌اند را کمتر کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران درباره اقدامات صورت گرفته در طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار گفت: ما نزدیک به ۲۶۰ محله را در این طرح در استان تهران شناسایی کرده‌ایم و البته در حال شناسایی بیشتر این محلات هستیم تا در این محلات اقدامات‌مان را انجام دهیم.

جوهری خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداران مناطق تهران با دوستان در طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار همکاری خوبی دارند و در شهر تهران درخصوص اطلس آسیب‌های اجتماعی در مناطق کار بسیار خوبی صورت گرفته است. تمام آسیب‌ها به صورت منطقه‌ای در شهر تهران با همکاری شهرداری تهران به خوبی شناسایی شده است.

وی درباره اطلس آسیب‌های اجتماعی در استان تهران گفت: این موضوع در شهر تهران در مناطق کم‌برخوردار تدوین شده است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در شهرستان‌های استان تهران نیز در محلات کم‌برخوردار نیز این کار آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز