خبرگزاری کار ایران

واریز تدریجی سهم شرکت متروی تهران از مبالغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۹۷۶

با پیگیری‌های صورت‌گرفته و به دنبال فروش اوراق مشارکت توسعه حمل‌ونقل عمومی تهران که تیرماه سال جاری محقق شد، سهم شرکت متروی تهران از مبالغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ به صورت تدریجی و طی هفته‌های پیش‌رو واریز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، فرزام ابوالفتحی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت متروی تهران با اعلام مطلب فوق گفت: در راستای اجرای مفاد بند «د» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص انتشار اوراق مالی اسلامی، با موافقت وزیر کشور و صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه، نسبت به انتشار مبلغ ۲۳ هزار میلیارد ریال (۲۳۰۰ میلیارد تومان) اوراق مشارکت اقدام شد. 

وی افزود: متعاقب این امر، بانک مرکزی نیز در تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته، موافقت خود را برای انتشار اوراق مذکور با عاملیت بانک شهر اعلام کرد. از این ۲۳۰۰ میلیارد تومان، مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان بابت توسعه و تکمیل خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ شبکه متروی تهران تخصیص یافته که تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق به نسبت ۵۰ درصد سهم شهرداری و ۵۰ درصد سهم دولت تعیین شده است. اما مبلغ هزار میلیارد تومان باقیمانده با تضمین بازپرداخت ۱۰۰ درصدی توسط شهرداری تهران و صرفا بابت تکمیل خط ۶ مترو منظور شده است. 

ابوالفتحی در ادامه به واریز تدریجی مبالغ اوراق مشارکت شرکت متروی تهران در هفته‌های پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: در تیرماه امسال، اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ به‌منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت به فروش رسیده و وجوه حاصل از فروش اوراق، در حال واریز به حساب شرکت متروی تهران و هزینه‌کرد در پروژه‌های مربوطه است. 

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه شرکت متروی تهران ادامه داد: برای سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی و طرح‌های قطار شهری کشور منتشر شد. برای سال ۱۴۰۲ این مبلغ تا ۳ برابر افزایش یافته و به ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد که سهم شهرداری‌ها و دولت در بازپرداخت اصل و سود اوراق، هر یک ۵۰ درصد است. 

وی در پایان گفت: امکان صدور مجوز انتشار ۶ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر برای توسعه حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها نیز وجود دارد که البته تضمین ۱۰۰ درصدی بازپرداخت اصل و سود آن با شهرداری‌ها است.

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، از سال ۱۳۹۴ که برای نخستین بار مساله کمک به توسعه حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها از طریق انتشار اوراق مالی اسلامی محقق شد، شرکت متروی تهران تا کنون در مجموع ۷۳۵۰ میلیارد تومان وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت دریافت کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز