خبرگزاری کار ایران

توسط شرکت متروی تهران صورت گرفت؛

تدوین فهرست‌بهای کالا و خدمات صنعت مترو

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۳۴۰

تدوین فهرست‌بهای کالا و خدمات مربوط به اجرای خطوط، ایستگاه‌ها و پایانه‌های مترو از دو سال پیش در دستور کار شرکت متروی تهران قرار داشته است. هدف از انجام این مطالعات، تهیه و ایجاد فهرست‌بهای واحد جامع برای کلیه اقلام و خدمات مورد نیاز جهت تکمیل شبکه مترو است، به گونه‌ای که استفاده از هیچ فهرست‌بهای مشابه دیگری در برآوردها مورد نیاز نباشد. علاوه بر آن، کاهش اقلام ستاره‌دار و همچنین احصای قیمت جدید اقلام پرکاربرد از جمله دیگر اهداف تدوین این فهرست‌بها است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، آرش خدابخش، دبیر کمیته فنی تدوین فهرست‌بهای کالا و خدمات مترو با اعلام مطلب فوق افزود: پس از اتمام فاز اول از مطالعات مشاور مربوطه، مراتب امر در نشست‌هایی با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و همچنین اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته‌ای مرکب از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و نیز کلیه ساز‌مان‌ها و شرکت‌های قطار شهری به همراه اعضای کمیته‌های تخصصی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور در محل شرکت متروی تهران تشکیل و با برگزاری جلسات منظم، کلیه جوانب موضوع بررسی و نهایی شود. 

نخستین جلسه کمیته مذکور، در تاریخ ۲۵ مردادماه سال جاری در شرکت متروی تهران برگزار و مقرر شد علاوه بر تدوین فهرست‌بهای ساخت، فهرست‌بهای اقلام مورد نیاز در تعمیر و نگهداری خطوط نیز در این فرآیند منظور شود. 

دبیر کمیته فنی تدوین فهرست‌بها در ادامه گفت: یکی از مهمترین مزایای تشکیل کمیته مذکور، حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در جلسات ادواری است که همین امر، زمان تصویب و تایید فهرست‌بها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ضمن این که جامعیت فهرست‌بهای مذکور با حضور نمایندگان کلیه سازمان‌های ذی‌مدخل و نمایندگان شرکت‌های قطار شهری کشور دو چندان شده است و البته از نقطه نظرات نمایندگان پیمانکاران و مشاوران فعال این صنعت نیز بی‌بهره نخواهیم بود. 

خدابخش در پایان اظهار امیدواری کرد که با تدوین این فهرست‌بها، بخش زیادی از مشکلات مربوط به برآورد قیمت اقلام و نیز خدمات اجرای خطوط مترو مرتفع و در نهایت این مساله به نوبه خود موجب تسریع روند احداث خطوط مترو شود. 

گفتنی است، این فهرست‌بها غیر از تجهیزات ویژه از قبیل برق، سیگنالینگ و … کلیه اقلام مورد نیاز برای ساخت خطوط، ایستگاه‌ها و پایانه‌های مترویی را شامل خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز