خبرگزاری کار ایران

۳۰ هزار میلیارد تومان، ارزش پروژه‌های قابل افتتاح شبکه متروی تهران در سال ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۷۶۰

روند افتتاحیه‌های شبکه متروی تهران، ماه آینده از سرگرفته خواهد شد و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو)، طبق برنامه قرار است امسال ۱۲ ایستگاه، ۲۲ ورودی، فاز نخست پایانه جدید شرق که عملیات تکمیلی آن برعهده شرکت متروی تهران گذاشته شده است و حداقل یک پست برق در شبکه متروی پایتخت طی ماه‌های پیش رو به بهره‌برداری رسیده و برخی نواقص خطوط ۳ و ۴ نیز رفع شود.

در این میان، افتتاح خط مترو شهر جدید پرند که ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی را شامل می‌شود و ۴ پل در طول مسیر آن ساخته شده است، خود یک ابر پروژه شهری به حساب می‌آید. ارزش ریالی پروژه‌های قابل افتتاح فوق‌الذکر، به قیمت امروز کالا و خدمات، مبلغی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که بهره‌برداری از ۵/۵ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۶ و یک کیلومتر و نیم مسیر تونلی در خط ۷ را نیز در بر دارد.

در این برآورد مالی، البته پروژه به ثمر نشستن نخستین نمونه قطار ملی مترو که مراحل پایانی تست‌های فنی را پشت سر گذاشته و تولید انبوه آن از امسال شروع خواهد شد نیز دیده شده است. همچنین عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه از شهریور ماه رسما آغاز شده است و خط ۹ نیز وارد مرحله عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه‌های مربوطه می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز