خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش فرماندار تهران به طرح جابجایی بازار بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۴۶۳

فرماندار تهران درخصوص طرح انتقال بازار بزرگ تهران به مکانی دیگر از شهر واکنش نشان داد.

«احمد قیومی» فرماندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فرونشست و برنامه‌های فرمانداری تهران برای مقابله با فرونشست در شهر تهران گفت: مدیریت بحران شهر تهران درخصوص فرونشست در تهران موارد را رصد می‌کند. ما یک ساز و کار گسترده‌ای در مدیریت بحران شهر تهران داریم. براساس این رصدها تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی درخصوص اصلاح وضعیت اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: برای مدیریت فرونشست در تهران برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. سازمان‌‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست در این خصوص اقدامات خود را انجام داده و بر این موضوع تمرکز دارند.

فرماندار تهران تصریح کرد: ما هم به عنوان محوریت این کار حضور داریم و با مدیریت این اقدامات تلاش می‌کنیم تا این موضوع را کنترل کنیم.

قیومی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه سازمان مدیریت بحران شهر تهران ساختمان‌های ناایمن را از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار داده است آیا فرمانداری نیز در این زمینه با مدیریت بحران شهر تهران همکاری دارد، گفت: کارگروه‌های خاصی در فرمانداری تهران در حال فعالیت هستند. اقداماتی هم که در شهرداری‌ها صورت می‌گیرد تماما در فرمانداری تهران پایش و هدایت می‌شود. درخصوص ساختمان‌های ناایمن نیز رصدها در حال انجام است و تذکرات نیز داده می‌شود.

وی با اشاره به بافت فرسوده در شهر تهران ادامه داد: ما در تهران یک بخش عظیمی با عنوان بافت فرسوده داریم. این ساختمان‌ها نیز شناسایی شده‌اند اما مالکیت این ساختمان‌ها بعضا شخصی است. سازمان نوسازی شهر تهران با ارائه تمهیدات و تشویق‌هایی نوسازی بافت فرسوده را در دستور کار قرار داده است. اما روند نوسازی بافت فرسوده علیرغم همه مشوق‌هایی که در این خصوص در نظر گرفته شده است به کندی پیش می‌رود.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: بخشی از این اقدام مربوط به مسائل فرهنگی است که در این زمینه وجود دارد.

قیومی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بازار تهران نیز یکی از نقاط ناایمن شهر تهران است آیا احتمال انتقال بازار تهران به نقطه دیگری از شهر وجود دارد، گفت: خیر. بازار تهران قسمتی از قطب اقتصاد کشور است. بخش‌هایی که در بازار تهران ناایمن است در حال ایمن‌سازی است و موضوع خاصی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز