خبرگزاری کار ایران

اختصاص محدوده طرح ترافیک به موتورسیکلت‌های برقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۵۰۹

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از ورود ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به تهران، با هماهنگی پلیس راهور برنامه‌ای تدوین خواهیم کرد که محدوده طرح ترافیک تنها به تردد موتورهای برقی اختصاص یابد.

به گزارش ایلنا، سید محمد آقامیری، با اشاره به مشارکت شهرداری تهران با وزارت صمت برای تأمین اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت برقی، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز قرارداد قطعی و نهایی نشده، نمی‌توان عدد مشخصی اعلام کرد اما هماهنگی‌های لازم بین شهرداری و وزارت صمت برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی منعقد شد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه ورود اتوبوس، تاکسی و موتوربرقی قطعاً در کاهش انرژی و آلودگی هوا اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: خصوصاً اگر بتوانیم موتورسیکلت برقی را وارد تهران کنیم، کاهش آلودگی هوا محسوس‌تر خواهد بود؛ چراکه موتورسیکلت‌ها آلایندگی زیادی را در بین وسایل نقلیه دارند.

به گزارش شهر، وی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی وارد کنیم و این موتورها در مرکز شهر متمرکز شوند و به نوعی مرکز شهر را تنها مختص این موتورها قرار دهیم.

آقامیری همچنین تصریح کرد: با ورود این موتورها، قوانینی را با پلیس راهور تنظیم خواهیم کرد که محدوده ترافیک تنها برای تردد موتورهای برقی باشد و ورود موتورهای کاربراتوری و انژکتوری به محدوده طرح ترافیک ممنوع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز