خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط‌زیست:

منطقه زاگرس نقش به‌سزایی در تامین آب کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۵۲

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: منطقه زاگرس از تنوع زیستی فوق‌العاده‌ای برخوردار است، ضمن این که این منطقه نقش به‌سزایی در تامین آب کشور بر عهده دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در دیدار با مدیران کل حفاظت محیط‌زیست ۶ استان زاگرسی کشور شامل استان‌های لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان و کرمانشاه که به دعوت مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در جلسه شورای معاونان و مدیران این سازمان حضور یافته بودند، اظهار کرد: منطقه زاگرس از تنوع زیستی فوق‌العاده‌ای برخوردار است، ضمن این که این منطقه نقش به‌سزایی در تامین آب کشور بر عهده دارد. 

وی افزود: معیشت مردم در استان‌های زاگرسی به طبیعت، منابع طبیعی و محیط‌زیست وابسته است. بنابراین می‌بایست برای مدیریت آفات و خشکیدگی بلوط‌ها در این مناطق تدبیری اندیشیده شود. 

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم توجه جدی به مطالبات مردم در استان‌های زاگرسی، تصریح کرد: عملکرد ادارات کل استان‌ها باید در راستای وظایف و اهداف معاونت‌های سازمان باشد. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس و استانداران این استان‌ها را مورد تاکید قرار داد و خواهان ارتباط تنگاتنگ مدیران با پرسنل و محیط‌بانان ادارات کل شد. 

به گفته سلاجقه، صندوق ملی محیط‌زیست از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای حمایت از طرح‌های محیط‌زیستی در استان‌های مختلف برخوردار است و مدیران کل باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی بهره بگیرند. 

وی در ادامه بر ضرورت پیگیری اعتبارات سفرهای استانی ریاست جمهوری، استفاده از مدیریت مشارکتی، استفاده از ظرفیت سامانه نظام پیشنهادات برای ترویج فرهنگ مشارکت پرسنل در تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان، افزایش بهره‌وری، تهیه پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های ملی سازمان و اطلاع‌رسانی از اقدامات امیدآفرین ۲ سال گذشته در دولت مردمی و انقلابی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و آموزش مهارتی مدیران تاکید کرد. 

گفتنی است در این جلسه، مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های زاگرسی  گزارشی از حوزه مسئولیت خود به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز