خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به مناسبت «روز خبرنگار»

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۹۷۴

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با صدور پیامی، روز خبرنگار (۱۷ مرداد) را به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران حوزه محیط‌زیست تبریک گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در پیام تبریک خود به مناسبت «روز خبرنگار» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید «محمود صارمی» و همه جان‌باختگان راه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به‌ویژه مرحومان «ریحانه یاسینی» و «مهشاد کریمی» تصریح کرده است: وفق آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ»، ابلاغ و اعلان رسالت، وظیفه اصلی پیامبر اکرم (ص) است، فلذا شما خبرنگاران قدر خودتان و رسالت خویش را بدانید. 

وی خاطر نشان کرده است: روز خبرنگار، روز نکوداشت مقام و منزلت مردان و زنانی است که روشنگری و آگاهی‌بخشی صادقانه و در راستای منافع نظام و کشور را وجهه همت خود قرار داده‌اند و در راه انجام این مسئولیت خطیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

سلاجقه در ادامه این پیام آورده است: قلم و دوربین در دست خبرنگاران و تصویربرداران به مثابه سلاحی است که علم و آگاهی دقیق به مسائل تخصصی حوزه خود را در رابطه با سایر بخش‌ها رصد و با آن به جنگ جهل و تاریکی می‌روند و دریچه‌های دانش و آگاهی را در برابر انسان‌ها می‌گشایند.

معاون رئیس‌جمهور با تقدیر از تلاش مجدانه و مخلصانه خبرنگاران حوزه محیط‌زیست، ارتقای سواد محیط‌زیستی جامعه را مرهون فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر آنان عنوان و تاکید کرده است: خوشبختانه با همت و تلاش و فرهنگ‌سازی شما عزیزان، در حال حاضر همه مردم مطالبه‌گر اصلی محیط‌زیست هستند، ولی هم‌اینک شاخص‌های محیط‌زیستی کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم و دخالت‌های بیش‌ از حد بهره‌برداران، در آستانه‌ها قرار گرفته است و می‌بایست با آموزش و فرهنگ‌سازی، این شاخص‌ها را در جهت حفظ محیط‌زیست ارتقا داد و خبرنگاران در صف اول این جهاد فرهنگی قرار دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین در پیام خود با اشاره به ضرورت تلاش برای ایجاد بینش و فرهنگ سازمان مبنی بر شعار «هر ایرانی، یک محیط‌بان»، خواستار انعکاس شایسته اقدامات و فعالیت‌های محیط‌بانان سخت‌کوش در اقصی نقاط کشور به‌ویژه مناطق مرزی و صعب‌العبور و همچنین تلاش‌های ستاد سازمان در راستای احقاق حق این عزیزان و سایر همکاران محیط‌زیست شده است.

سلاجقه، شاخص‌های اصلی یک خبرنگار اصیل را علم، اشراف کامل به مسائل حوزه تخصصی، صداقت، سلامت و بصیرت عنوان کرده است. 

وی در پایان پیام خود خاطرنشان کرده است: بی‌تردید اقناع افکار عمومی در خصوص اهمیت حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی و تبدیل شدن آن به مساله درجه یک کشور (وفق فرمایشات مقام معظم رهبری) بدون همکاری و مشارکت خبرنگاران و اهالی قلم و رسانه میسر نخواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز