خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی سی‌وهفتمین اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۶۴۰

بیانیه پایانی سی‌وهفتمین اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش قرائت شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن بیانه سی‌وهفتمین اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

السَّلامُ عَلَی وَلِیِّ اللَّهِ وَ حَبِیبِهِ، السَّلامُ عَلَی خَلِیلِ اللَّهِ وَ نَجِیبِهِ، السَّلامُ عَلَی صَفِیِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِیِّهِ، السَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ، السَّلامُ عَلَی أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ

آموزش و پرورش مهمترین رکن پیشرفت و تعالی کشور، عامل کلیدی در تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی و بزرگترین فصل مشترک مردم و حاکمیت است. معلم موثرترین عنصر آموزش و پرورش و مدرسه اصلی‌ترین بستر ایجاد فرصت‌های یادگیری رشددهنده در ساحت‌های شش‌گانه تربیتی است. بر این اساس و به منظور تعالی و تحکیم جایگاه این نهاد مقدس در نظام حکمرانی، اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور با تدبیر عالمانه شهیدان رجایی و باهنر، طراحی شد و اکنون در پایان سی‌وهفتمین دوره آن هستیم.

ما مدیران و روسای این نهاد مقدس، در جهت تحقق رهنمودها و منویات مقام عظمای ولایت و رهبری، ضمن قدردانی از وزیر اندیشمند و فرهیخته برای ایجاد این فرصت ارزشمند، اعلام می‌داریم:

۱- اقدام ضد اندیشه‌ای، ضداخلاقی و ضد بشریِ مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت بعضی دولت‌های اروپایی انجام می‌شود، نه‌تنها یک جنایت فرهنگی، بلکه هتک فضیلت، انسانیت و اخلاق است که طراح آن رژیم پلید صهیونیستی، با حمایت خبیثانه استکبار جهانی است. لذا ضمن محکومیت این عمل ناشایست اعلام می‌کنیم با عزمی راسخ، اراده‌ای مصمم و ایمانی استوار، آمادگی خود را برای ترویج معارف نجات بخش قرآن و عترت و پیاده‌سازی معارف تمدن‌ساز آن در سایه پیروی از اهل بیت علیهم‌السلام، تلاش می‌کنیم.

۲- نظام استکباری با طراحی جنگ تمام‌عیار ترکیبی، از تمام امپراتوری تبلیغات رسانه‌ای، آلوده کردن فضای مجازی، آموزش، سازماندهی و اعزام گروه‌های تروریستی و جنگ روانی و هزاران اقدام غیرانسانی برای ایجاد بی‌نظمی و اعمال خشونت علیه مردم و کشاندن دامنه درگیری‌ها به داخل مدرسه، بهره گرفته است تا با ایجاد اختلال در نهاد تعلیم و تربیت و زمین گیر کردن معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور در مسیر سازندگی و بالندگی ایران عزیز، وقفه ایجاد نماید. لذا ما مدیران آموزش و پرورش با هوشیاری و بصیرت کامل، تمام تحرکات دشمن خبیث را زیر نظر داریم و از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله تمام‌عیار با دشمن شناختی و فرهنگی استفاده می‌کنیم.

۳- حجاب و عفاف یکی از آموزه‌های ادیان الهی و از احکام مسلم قرآنی و یکی از عوامل اصلی سلامت اجتماعی و پایداری نهاد خانواده است که با عقاید، باورها، ارزش ها و آداب و رسوم مردمان این سرزمین عجین شده است و یکی از مولفه‌های هویت ایرانی اسلامی انقلابی محسوب می‌شود. لذا در اجرای راهکارهای ۳/۱، ۳/۴ و ۳/۶ سند تحول بنیادین، متعهد می‌شویم در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف، زیست عفیفانه، حجاب و پیشگیری از اقدامات هنجارشکنانه، از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهاد تعلیم و تربیت بهره‌گیری نماییم.

۴- در اجرای سند تحول بنیادین و در مسیر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، براساس نقشه راه سند تحول، همه تلاش و جدیت خود را در همراهی و همکاری با برنامه‌های قرارگاه عملیاتی سازی سند تحول، معاونت‌ها، سازمان‌ها و مراکز ستادی به کار خواهیم گرفت.

۵- آغاز مهر، آغاز مهرورزی است، لذا ما روسای آموزش و پرورش، آغاز باشکوه و بی‌دغدغه مدارس کشور را با جلب مشارکت مردم، گروه‌های جهادی و دستگاه‌ها و موسسات دولتی و غیردولتی در جهت آماده‌سازی، تعمیر و تجهیز مدارس و تامین معلم برای تمام کلاس‌های دولتی، وظیفه و تکلیف خود می‌دانیم و حداکثر تلاش خود را خواهیم کرد تا اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

۶- آموزش، از حقوق اولیه انسانی و از عناصر کلیدی پیشرفت و تعالی کشور است، لذا ما مدیران آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم در اجرای اصول قانون اساسی بخصوص اصل سی‌ام، تمام تلاش خود را برای بسط عدالت آموزشی و تربیتی و تحت پوشش بردن کلیه لازم‌التعلیمان و جذب کودکان بازمانده از تحصیل و توسعه سوادآموزی به کار بگیریم و تمام ظرفیت‌های خود را برای نگهداشت و آموزش آنها بسیج کنیم. 

۷- رویکرد تحولی وزارت آموزش و پرورش در اصلاح فرایند جذب، گزینش، استخدام و نگهداشت معلم گامی مهم در اجرای سند تحول و بهینه‌سازی روش انتخاب اصلح است، لذا ما مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، ضمن حمایت از این اقدام و تاکید بر استمرار برنامه‌های تحولی در حوزه تربیت معلم، از تمام ظرفیت‌های موجود برای انتخاب ارزیابان و عوامل اجرایی و اجرای دستورالعمل ارزیابی تکمیلی و حمایت از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی استفاده خواهیم کرد.

۸- برنامه‌محوری در تمام امور، قانون‌مداری در تمام زمینه‌ها و مردم‌داری و مدارا با والدین، شرکا و حامیان نهاد آموزش و پرورش، بخصوص گروه‌های جهادی و خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یاران، از ارکان موفقیت و بهره‌وری مدیریت است و همواره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

۹- تقویت مدارس دولتی و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی، مطالبه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از مصادیق بارز عدالت آموزشی و صیانت از حقوق مردم است که با خردمندی و احساس مسئولیت، زمینه تحقق آن را در سال تحصیلی آینده فراهم خواهیم کرد.

۱۰- اجرای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی با هدف انسجام و ساماندهی فعالیت‌های پرورشی، تربیت بدنی و سلامت‌محور، براساس اهداف پایه‌ای ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی در همه مدارس دنبال می‌شود. در این راستا، رویکرد مشارکت فعال و حداکثری همه دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی در اجرای امور مدرسه، تقویت رویدادها و اردوهای دانش آموزی، ایجاد زمینه گفت‌وگو و رفع شبهات دانش‌آموزی، کنترل و مدیریت و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در قالب برنامه نماد، اقامه نماز جماعت در مدارس طراحی و به طور مستمر مورد توجه خواهد بود.

السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۲»

گفتنی است، سی‌وهفتمین اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش به مدت سه روز در شهر ارومیه و با شرکت حضوری و وبیناری مسئولان آموزش و پررش سراسر کشور برگزار شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز