خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر مطرح شد؛

لزوم تامین تجهیزات آواربرداری برای سازمان آتش‌نشانی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۹۵۴

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: امکانات ما بیشتر به حریق و حوادث شهری اختصاص دارد و برای آوار نیاز است که شورا از ما حمایت کند؛ ما برای آوار متولی نداریم و تمام مشکلات روی دوش آتش‌نشانی است و باید مسئولیت را بپذیرد و تقاضا می‌کنیم که این تجهیزات به سرعت خریداری شود، چراکه حادثه لحظه‌ای است و باید امکانات به صورت اورژانسی تهیه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرت‌الله محمدی در یکصد شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه ریزش ساختمان در منطقه ۱۹ و جان باختن پنج نفر، گفت: این حادثه در ساعت ۱۲ و ۲۴ دقیقه به سازمان گزارش داده شد و علاوه بر این، تیم احتیاط نیز در محل حضور داشتند که اگر اتفاقی افتاد به کمک بشتابند که حضور یافتند و دو نفری که نجات پیدا کردند، اگر دیر عملیات صورت می‌گرفت، جان خود را از دست می‌دادند.

وی ادامه داد: ۱۸۶ نیروی آتش‌نشان و ۱۹ ایستگاه ۲۵ ساعت این عملیات را انجام دادند، ساعت ۱۳ دیروز عملیات به پایان رسید و در کنار آن انفجار منزل مسکونی در محله جوانمرد قصاب را داشتیم که یک نفر در این حادثه جان باخت.

محمدی تأکید کرد: امکانات ما بیشتر به حریق و حوادث شهری اختصاص دارد و برای آوار نیاز است که شورا از ما حمایت کند؛ ما برای آوار متولی نداریم و تمام مشکلات روی دوش آتش‌نشانی است و باید مسئولیت را بپذیرد و تقاضا می‌کنیم که این تجهیزات به‌سرعت خریداری شود، چراکه حادثه لحظه‌ای است و باید امکانات به صورت اورژانسی تهیه شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان این که ما در آبادان نیز با این مشکل روبه‌رو بودیم و پنج روز درگیر بودیم تا بیل مکانیکی را از گمرک ترخیص کنیم و عملیات آغاز شود، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که حمایت صورت بگیرد تا تجهیزات آواربرداری تأمین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز