خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان منابع طبیعی کشور خبر داد:

آغاز مقدمات غرس ۲۵۰ میلیون نهال در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۲۴۴

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور آغاز مقدمات غرس ۲۵۰ میلیون اصله نهال در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، نقی شعبانیان با بیان مطلب فوق گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران هر سال دارای سه بخش اجرایی تولید، کاشت و نگهداری نهال است و در سال جاری بخش نخست اجرای این طرح با تولید بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال، تمام شده است و استان‌ها اکنون بخش دوم اجرا یعنی مقدمات کاشت را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان این که تمام استان‌ها برنامه کاری و طرح ۱۰ ساله خود را برای مراحل اجرایی کاشت و نگهداری نهال‌ها تهیه کرده‌اند، تاکید کرد: در بخش دوم اجرای این طرح همچنین برنامه‌ریزی شده است که چه نهال‌هایی در چه عرصه‌هایی و چگونه کاشته شوند.

شعبانیان ادامه داد: یکی از مزیت‌های تهیه برنامه و طرح ۱۰ ساله برای مراحل اجرایی کاشت و نگهداری از نهال‌ها در هر یک از نقاط و مناطق تعیین‌شده در استان‌ها این است که طرح توسط مدیران بعدی نیز پیگیری می‌شود و نقشه راه مشخص است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: به دلیل حجم بالای تولید نهال‌های منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران در سال جاری، مقدمات کاشت در تمام عرصه‌ها تا مهرماه انجام و سپس مرحله کاشت نهال‌ها بسته به مناطق آب و هوایی و اقلیم استان‌ها آغاز می‌شود.

شعبانیان درباره تولید نهال‌های منابع طبیعی در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: ما تولید ۲۵۰ میلیون نهال در سال را پیش‌بینی کرده‌ایم، اما در عمل برای تولید ۲۷۰ تا ۲۸۰ میلیون نهال برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنیم، زیرا برخی از نهال‌ها به‌ویژه در مناطق سرد، در سال نخست قابل انتقال از نهالستان‌ها به عرصه نیستند و در سال دوم یا سوم انتقال این نهال‌ها انجام می‌گیرد. ضمن این که در تولید نهال ممکن است تلفات هم داشته باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز