خبرگزاری کار ایران

توضیح شهرداری درباره ماجرای تخریب ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک قدس

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۲۳۵

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران توضیحاتی را درباره ماجرای تخریب ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک قدس ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سید مهدی هدایت در خصوص ماجرای تخریب ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک قدس (شهرک غرب) اظهار کرد: از چند دهه قبل حدود چهار و نیم هکتار زمین در این بخش از شهر تهران بلااستفاده مانده بود و در چنین زمین وسیعی فقط ساختمان نیمه‌کاره‌ای که به عنوان انبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مورد استفاده قرار می‌گرفت و همچنین یک کانون زبان وجود داشت.

وی افزود: با توجه به این موضوع شهرداری تهران تصمیم گرفت تا با همکاری کانون پرورش فکری کودکان در این زمین اولین شهر جهانی کودک در کشور را در این زمین احداث کند. شهر جهانی کودک پروژه‌ای فراشهری است که دارای امکانات کم‌نظیر و بی‌نظیری بوده و خدمات ویژه‌ای به گروه سنی کودک و نوجوان ارائه می‌کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که مساحت عیانی این زمین بالغ بر ۱۶ هزار مترمربع در ۴ طبقه است، گفت: در واقع این ساختمان در نیم هکتار باقی مانده است از این زمین آن هم با هدف مولدسازی احداث خواهد شد. اصل طرح و پروژه‌ای که قرار است اجرا شود، شهر جهانی کودک است.

هدایت ادامه داد: چند هزار متر از این زمین که قرار است به عنوان پروژه شهر جهانی کودک مورد استفاده قرار بگیرد و پیش از این کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به صورت انتفاعی از آن استفاده می‌کرده است، با هدف مولدسازی و تامین هزینه‌های این کلان پروژه فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در توضیح بیشتر افزود: در حقیقت اتفاق اصلی که قرار است در آنجا رقم بخورد، پروژه بزرگ شهر جهانی کودک با معماری فاخر ایرانی - اسلامی است که در آنجا تمام خدمات مورد نیاز کودکان و نوجوانان با دو رویکرد اصلی باغ ایرانی و باغ بازی‌های اقوام ایجاد می‌شود.

وی در پایان گفت: شهر جهانی کودک از بخش‌های مختلفی مثل شهر علم، شهر ایرانشناسی، شهر رباتیک، شهر مشاغل، شهر آب، شهر زمین، اقوام ایرانی، کتاب‌فروشی، کتابخانه، سالن نمایش و... تشکیل شده است که در نوع خود مجموعه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز