خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات احداث ۱۰ هزار و ۵۶۹ واحد مسکونی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۸۴۸

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از آغاز عملیات اجرایی ۱۰هزار و ۵۶۹ واحد مسکونی در ایام مبارک دهه فجر و همزمان با بیست و پنجمین رویدار امید و افتخار در مناطق ۱۸، ۱۹ ،۲۰ و ۲۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی هدایت از نیاز سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی و متوسط تولید سالانه ۶۵ هزار واحد در تهران خبر داد و متذکر شد: این امر حاکی از شکاف ۱۴۰ درصدی میان عرضه و تقاضای مسکن در پایتخت است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که ۶۶ سال زمان انتظار برای خانه دار شدن موجب شده نیمی از خانواده های تهرانی اجاره نشین باشند، عنوان کرد: احداث مسکن استطاعت‌پذیر از اهداف شهرداری تهران است تا بتواند سهم ۶۵ درصدی مسکن از هزینه خانوار را به حداقل برساند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: در این شرایط، تأمین مسکن در داخل شهر تهران برای اغلب شهروندان دشوار شده و مهاجرت دهک های متوسط و پایین جامعه به مناطق جنوبی تهران و در نهایت خارج از شهر و استقرار ناگزیر در حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی روز به روز در حال افزایش است.

هدایت تصریح کرد: از همین رو و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه تأمین مسکن با استفاده از همه ظرفیت‌های دستگاه ها و نهادهای مختلف، تشکیل قرارگاه جهادی تأمین مسکن در شهرداری تهران، برای رونق‌بخشی به تولید مسکن در دستور کار قرار گرفت تا با رفع موانع و تسهیل امور، امکان خانه دار شدن شهروندان را فراهم سازد.

وی از آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۵۶۹ واحد مسکونی در بیست و پنجمین رویدار امید و افتخار -فردا ، سه شنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۱- با حضور شهردار تهران خبر داد و اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر در مناطق ۱۸، ۱۹ ،۲۰ و ۲۲ گلنگ احداث این واحدها بر زمین زده می شود. به طوری که در منطقه ۱۸ محدوده شمس آباد به ظرفیت ۵۴۰ واحد، منطقه ۱۹ محدوده نعمت آباد- موقوفه مروی(مسکن پرسنل آتش نشانی) به ظرفیت ۱۱۴۰ واحد، منطقه ۲۰ محدوده دولت آباد- شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر به ظرفیت ۴۵۶ واحد و منطقه ۲۲ محدوده هوانیروز به ظرفیت ۲۴۰ واحد و نیز پروژه‌های مردمی در سطح مناطق به ظرفیت ۶۷۴۹ واحد احداث خواهد شد که آیین کلنگ زنی در منطقه ۱۹ و با حضور شهردار تهران خواهد بود و عملیات آغاز بقیه پروژه ها به صورت همزمان و از طریق ویدیو کنفرانس انجام می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تامین مسکن آتش نشانان از دغدغه های این دوره مدیریت شهری است، تاکید کرد: هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی در این پروژه برای کارکنان سازمان آتش نشانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز