خبرگزاری کار ایران

تشریح تمهیدات هلال احمر برای راهپیمایی اربعین در ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۷۹۶

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تمهیدات این جمعیت برای اربعین امسال را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی مرادی‌پور با اشاره به عضویت جمعیت هلال‌احمر در ستاد ملی اربعین گفت: جمعیت هلال‌احمر، عضو ۱۸ گانه کمیته ستاد اربعین وزارت کشور است و بسته به این عضویت نیز، وظایفی بر عهده دارد. دو کمیته فرعی امداو نجات و در درون مرزها و بیرون از مرزها با ریاست رئیس جمعیت هلال‌احمر و دبیرکلی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر فعالیت می‌کنند. وظیفه کمیته امداد ونجات در درون مرزها، ارائه خدمات امدادی است و در بیرون از مرزها و در کشور عراق کمیته امدادونجات در حوزه امداد و نجات و سلامتی ارائه خدمات می‌دهد.

مرادی‌پور با اشاره به خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال‌احمر در کشور عراق و در اربعین ۱۴۰۲، افزود: بیمارستان حضرت امیر (ع) در شهر نجف اشرف، به زائران امام حسین (ع) در اربعین خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

معاون درمان امداد و نجات سازمان امداد و نجات گفت: تلاش جمعیت هلال‌احمر است که برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران هیچ هزینه‌ای دریافت نشود، اما برای ارائه خدمات بهتر نیاز به تامین بودجه‌ای از سمت دولت‌ها، استفاده از ظرفیت‌های خیرین و یا استفاده از پوشش بیمه‌ای است.

مرادی‌پور با اشاره به این که بیمارستان امام علی (ع) در تمام روزهای سال، به ارائه خدمات می‌پردازد، گفت: بیمارستان امام علی (ع) نه تنها در مراسم پیاده‌روی اربعین که در تمام روزهای سال، به ارائه خدمات می‌پردازد، با این تفاوت که در مراسم اربعین ۱۴۰۲، تعداد متخصصان و داوطلبان بیشتری حاضر خواهند بود و امسال برخلاف سال‌های گذشته در اربعین ۱۴۰۲، عمل جراحی هم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در دیدارهای رئیس جمعیت هلال‌احمر با وزیران بهداشت و ارتباطات کشور عراقی، زیرساخت‌های خوبی برای ارائه خدمات به زائران اتفاق افتاده و قرار است که یک شماره کوتاه چهاررقمی مخصوص ارائه خدمات امدادی در عراق، در اختیار زائران مراسم اربعین ۱۴۰۲ قرار گیرد. از اول شهریورماه، قرارگاه امدادی برای ارائه خدمات، در داخل و خارج از کشور دایر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز