خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه مطرح کرد:

راه‌اندازی بیش از ۴۰ هنرستان در جوار کارخانجات طی سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۸۰۹

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه هنرستان‌ها با استفاده از ظرفیت صنایع، کارخانجات و اتحادیه‌ها به منظور تحقق مشارکت و توسعه متناسب با نیاز صنایع در دستور کار است و تعریف یک فصل مشترک با نگاه توجه به ذینفعان بازار اشتغال کشور در جهت تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانجات نیز مدنظر است که در سال گذشته بیش از ۴۰ هنرستان جوار کارخانجات راه اندازی شده است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه؛ «محمد مهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست با مدیران شرکت فولاد غرب آسیا و بازدید از کارآموزی هنرجویان هنرستانی شهر قم در این شرکت، اظهار نمود: یکی از مسائل مهم کشور تامین نیروی اشتغال متناسب با نیاز بازار کار بوده و در همین راستا باید اشاره نمود که تربیت نیروی کار مستلزم طراحی ویژه است. 

وی در ادامه اضافه نمود: یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی در راستای بیانات مقام معظم رهبری و متناسب با نیازهای کشور در ارتباط با ذینفعان بازار کار است. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توسعه هنرستان ها، تصریح نمود: توسعه هنرستان‌ها با استفاده از ظرفیت صنایع، کارخنجات و اتحادیه‌ها به منظور تحقق مشارکت و توسعه متناسب با نیاز صنایع در دستور کار است و تعریف یک فصل مشترک با نگاه توجه به ذینفعان بازار اشتغال کشور در جهت تاسیس هنرستان‌های جوار کارخانجات نیز مدنظر است که در سال گذشته بیش از ۴۰ هنرستان جوار کارخنجات راه اندازی شده است. 

وی در ادامه افزود: هنرستان‌های جوار کارخانجات یک بستر مناسب به منظور تحقق آموزش در محیط واقعی کار است. 

کاظمی با اشاره به ظرفیت هنرستان ها، گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۱ میلیون و ۸۴ هزار هنرجو در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل بوده‌اند که هدف‌گذاری برای افزایش سهم این آموزش‌ها برای سال تحصلی آینده، انجام شده است. 

رئیس ستاد بازگشایی مدارس (پروژه مهر) با اشاره به استقبال از حضور صنایع و بخش خصوصی، تاکید نمود: از حضور صنایع، بخش خدمات، اتحادیه‌ها و بخش خصوصی به منظور توسعه آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی حمایت جدی نموده و پیشنهاد تصویب مشوق‌هایی در همین راستا نیز داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز