خبرگزاری کار ایران

پلمب خانه اندیشمندان علوم انسانی موضوعیت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۱۲۰

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: از کسانی که به شایعات در مورد خانه اندیشمندان علوم انسانی دامن می‌زنند، شکایت خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شهر، محمد امین توکلی‌زاده در حاشیه جشن فرزندان غدیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قسمت مهمی از قرارگاه اجتماعی شهرداری در کنار متکدیان، کودکان کار بود، اظهار کرد: کمیته تخصصی ذیل معاونت فرهنگی شکل گرفت و دستگاه‌ها کنار هم قرار گرفتند. هر آنچه داشتیم به کار گرفتیم و در چند لایه از جمله کودکان و خانواده‌های آنها وارد کار شدیم.

وی با بیان اینکه به کودکان از حقوقشان اطلاعات لازم داده شده، تصریح کرد: در مدارسی که داریم با همکاری تشکل‌ها خدمات را ارائه می دهیم. با حوزه نیروی انتظامی نیز کار جلو برده شده تا با سوداگری برخورد شود.

توکلی زاده با تاکید بر اینکه آگاه‌سازی کودکان کار و خانواده ها و جامعه در مورد آنان مهم است، گفت: این موضوع از طریق ایجاد هویت و عزت انجام خواهد شد و سازمان خدمات اجتماعی وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه دیروز جلسه ای برگزار و درخواستی از ریاست جمهوری داشتیم که موافقت شد و در جلسه دولت نیز کلیات به تصویب رسید، تصریح کرد: ما درخواست اصل ۱۲۷ را مطرح کردیم که در آن، رئیس جمهور اختیارات خود را در بخشی به فردی دیگر تفویض می کند؛ لذا اختیارات ریاست جمهوری در بحث متکدیان‌، کودکان کار و معتادان متجاهر به شهردار تهران واگذار می‌شود.

توکلی‌زاده با بیان اینکه سازمان بهزیستی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری در این جلسه حضور داشتند، گفت: حدود در این جلسه مشخص شد و جزئیات آن در جلسه هیات دولت تصویب خواهد شد. در نتیجه شاهد مدیریتی واحد در این حوزه خواهیم بود. تاکنون مدیریت واحد نداشتیم و تصمیمات به کندی اجرا می‌شد.

وی تاکید کرد: هر دستگاهی وظیفه خود را انجام می‌دهد و فرماندهی واحد برای هماهنگی در اجراست و جایی که ایراداتی در مقررات وجود دارد متناسب با نیاز امروز اصلاح و تصویب خواهد شد.

توکلی‌زاده در این جشن نیز با بیان اینکه داشته های شهر را برای نشاط و توانمندسازی کودکان به کار می گیریم‌، گفت: امیدواریم کودکان با شادی از این جمع خارج شوند. تلاش های ما در این راستا ادامه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.

افزایش میلیونی شرکت‌کنندگان در جشن غدیر نسبت به سال قبل

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمعیت حاضر در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر از سال گذشته یک میلیون نفر بیشتر بوده است.

وی درخصوص خانه اندیشمندان نیز خاطرنشان کرد: سیاست کلی شهرداری برای املاک اجتماعی این است که خدمات فراگیرتری ارائه دهد. سنت بر این بوده که املاک به افراد یا نهادها واگذار و خدمات ارائه می شد. در دنیا مدل عوض شده و فضاهای اشتراکی متداول شده و در این فضاها اتاق‌ها برای ساعت، روز و ماه در اختیار مجموعه‌ها قرار می‌گیرد و وقتی کار تمام می شود به مجموعه ای دیگر واگذار خواهد شد.

توکلی‌زاده افزود: بهترین روش این است از املاک محدود شهری به نفع مردم استفاده کنیم. دستگاه های نظارتی نامه مفصلی زدند و توضیح دادند که روش‌ها چه میزان در واگذاری به فرد قانونی بوده است.

وی با بیان اینکه املاک در کمیسیون بند ۶ ماده ۵۵ باید تصویب شود، حوزه نیز باید مشخص باشد، اظهار کرد: حبس مطلق اموال عمومی با ذات کمیسیون بند ۶ ماده ۵۵ در تناقض است. چیزی که در رسانه مبنی بر پلمب مطرح می شود -ما حتما از کسانی که شایعه را توسعه می دهند شکایت خواهیم کرد- موضوعیت ندارد. اگر قرار بود پلمب شود درب اصلی پلمب می شد نه اینکه اتاقی در انتهای ساختمان.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: در حال حاضر جلسات در خانه اندیشمندان برگزار می شود. بر اساس مصوبه کمیسیون در سال ۹۷ و در دوره مدیریت شهری قبلی چهار اخطار داده شده و رسید دریافت شده است.

وی ادامه داد: بحث تعطیلی نیست. دوستان مذاکره کردند و ما قائل به کار مشترک هستیم. ما دعوت به این کار مشترک کردیم و نمی دانیم چرا دوستان به یکباره موضع خود را تغییر دادند. شهردار تهران در چند ماه اخیر با نخبگان دانشگاهی جلسه تشکیل داده و این تهمتی که می‌زنند، روا نیست.

توکلی زاده با تاکید بر اینکه کسی که اظهار نظر کرده اظهاراتش خارج از موضع ما بوده است،  یادآور شد: همین امروز هم در خانه باز است و فعالیت ها ادامه دارد. خانه اندیشمندان در سال قبل حمایت مالی شده و تاسیسات و نگهداری از سوی ما انجام شده و بنای ما کار مشترک است. دوستان در دستگاه قضایی موضوع را مطرح کردند و ما به رای قضایی تمکین می کنیم. ابتدا تثبیت حقوق عمومی را انجام می‌دهیم و وقتی اختیارات تثبیت شد کار مشترک انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز