خبرگزاری کار ایران

انجام حدود ۵۲ هزار مورد ویزیتِ حجاج ایرانی در عرفات و منا

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۱۹۲

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه ۵۱ هزار و ۹۱۷ مورد ویزیت عمومی و تخصصی حجاج ایرانی در عرفات و منا و در ایام تشریق خبر داد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛  پیرحسین کولیوند با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۹ تیرماه، ۳۷۴ هزار و ۶۲۶ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۲۷۸ هزار و ۹۹۷ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است.

کولیوند گفت: در این مدت ۱۶۶۰ مورد بستری،   ۱۶ هزار و ۱۵ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و ...، ۵۷ هزار و ۴۵۷ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

وی ادامه داد: ۲۶۳۳ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۶۵ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۶ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی در ادامه گفت: روز گذشته مصادف با آخرین روز ایام تشریق، ۱۲ هزار و ۵۸۰ مورد ویزیت عمومی و ۷۰۲۲ مورد ویزیت تخصصی برای زائران انجام شده که بر اساس جمع کل ویزیت عمومی و تخصصی انجام شده در روز گذشته به ۱۹ هزار و ۶۰۲ مورد رسید و ۱۱۸ مورد بستری نیز انجام شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: جمع کل خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در ایام تشریق در ۳ روز انجام مناسک حج، تعداد ویزیت عمومی‌ به ۳۸ هزار و ۴۹ مورد، ویزیت تخصصی ۱۳ هزار و ۸۶۸ مورد رسید و جمع کل ویزیت عمومی و تخصصی به ۵۱ هزار و ۹۱۷ مورد و جمع کل بستری حجاج در ایام تشریق ۲۴۱ مورد شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز