خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره/براساس قانون عمل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۸۱۸

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درباره روند بررسی داوطلبان انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره توضیحاتی ارائه کرد.

«عباس مسجدی آرانی» رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که روند بررسی افراد داوطلب به چه صورتی است و آیا افرادی که مدرک غیرمرتبط با مشاوره و روانشناسی دارند هم می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند، گفت: براساس قانون این سازمان برای مشاوران و روانشناسان است بنابراین افرادی که در این انتخابات حضور دارند و انتخاب می‌کنند و انتخاب می‌شوند باید مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت مرتبط با این رشته را داشته باشند.

وی ادامه داد: در قانون شرایطی برای انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان قرارداده شده است و هیات نظارت خود را موظف می‌داند که براساس مرّ قانون عمل کند.

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، تصریح کرد: اگر براساس قانون اعلام شده که افرادی می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و انتخاب کنند یا انتخاب شوند که روانشناس و مشاوره باشند مفهوم آن این است که افراد با تحصیلات غیر نمی‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

مسجدی خاطرنشان کرد: هیات نظارت نیز بر این موارد نظارت داشته و با متخلفان برخورد خواهد کرد. از وظایف هیات نظارت احراز صلاحیت افرادی است که برای انتخابات داوطلب می‌شوند. در قانون و مصوبه هیات وزیران نیز تمهیداتی اندیشیده شده است که هیات نظارت براساس آن عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: یعنی چنانچه فرد دارای سوءپیشینه است یا در هیات‌های انتظامی دارای تخلفاتی است همچنین در صورتی که فرد اشتهار به فساد داشته باشد قطعا از فیلترهای هیات نظارت عبور نخواهد کرد.

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: به نظر می‌رسد ما با جامعیتی که در جامعه روانشناسی و مشاوره داریم که عمدتا شامل افراد عالم، متدین، دلسوز، مسئولیت‌پذیر هستند اکثریت افراد قطعا تایید خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز