خبرگزاری کار ایران

معرفی مجموعه آثار شهید بهشتی در حوزه تعلیم و تربیت به همت انتشارات مدرسه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۵۶۳

حضور شخصیتی همچون شهید دکتر سیدمحمدحسین بهشتی در نظام آموزش و پرورش در کسوت یک معلم زبان انگلیسی و در جایگاه برنامه‌ریزی درسی و تهیه کتاب‌های تعلیمات دینی بسیار پر معنا و قابل تأمل است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن بزرگداشت مقام والای شهید دکتر بهشتی و به مناسبت سالروز شهادت این عالم دینی و معلم اخلاق، کتب شهید بهشتی از مجموعه کتاب‌های چلچراغ، شهید بهشتی و آموزش و پرورش و الگوی حضور را که به همت انتشارات مدرسه گردآوری و منتشر شده‌اند را معرفی می‌کند.

مجموعه کتاب چلچراغ به عنوان اثر برگزیده و تقدیر شده از سوی کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

آیت‌الله شهید دکتر بهشتی از جمله شخصیت‌هایی است که هم در جایگاه یک مجتهد و متفکر دینی ژرف‌اندیش و هم به عنوان یک دولتمرد با تدبیر و هوشیار در ارکان مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران نقش تأثیرگذاری داشته است. 

همچنین حضور پررنگ شهید دکتر بهشتی در عرصه آموزش و پرورش و به خصوص در حوزه برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی تعلیمات دینی، اهمیت و برجستگی جایگاه ایشان در عرصه تعلیم و تربیت را نشان می‌دهد. 

در گوشه‌ای از سخنان شهید بهشتی که در کتاب الگوی حضور که به همت انتشارات مدرسه نگاشته شده است، ایشان این چنین می‌فرمایند: «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت». این عبارت پر معنا، نمایانگر خلوص قلبی این شهید والا مقام در نیات و اعمالش است. 

همچنین ایشان فرمایشات خود را اینطور ادامه می‌دهند: «اگر می‌خواهید جامعه‌تان طاغوتی نشود، بکوشید زمامدارانتان تشنگان قدرت نباشند و عاشقان خدمت باشند». 

شهید دکتر بهشتی با نگاه ویژه‌ای که نسبت به تعلیم و تربیت انسان داشتند، این موضوع مهم را اینگونه تعبیر می‌کنند: «هر انسانی همانند یک کتاب سربسته است که اوراق این کتاب با اوراق کتاب انسان دیگر تفاوت بسیار دارد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز