خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

مافیای ساخت‌و ساز غیرمجاز شکست‌پذیرند/ نواحی حریم تهران به نواحی ویژه تبدیل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۳۰۴

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از روند تخریب ساختمان غیرمجاز در محدوده گلابدره بر شکست‌پذیر بودن مافیای ساخت‌وساز غیرمجاز در تهران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی بابایی با اشاره به بازدید خود از تخریب ساختمان غیرمجاز محدوده محله گلابدره منطقه یک، از جدیت همکاران شهرداری منطقه یک در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تشکر کرد و اظهار داشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه ایمنی شهر، جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز است.

وی افزود: با توجه به این که ساخت‌وسازهای غیر مجاز خارج از هرگونه اصول فنی و شهرسازی انجام می‌شود، مخاطرات بسیار زیادی را در حوزه ایمنی، شهرسازی و فرهنگ ایجاد می‌کند.

بابایی با اشاره به ایجاد حاشیه‌نشینی نوین به عنوان یکی از تبعات ساخت‌وساز غیرمجاز، خاطرنشان کرد: از آنجا که تبعات آسیب‌های اجتماعی حاشیه‌نشینی درگیر مدیریت شهری و دیگر ارگان‌های حوزه مدیریت شهرها می‌شود، اولویت اول شهرداری باید موضوع پیشگیری و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مواردی که پیشگیری از ساخت‌وساز غیر مجاز موفق نیست، باید از ظرفیت‌های قانونی کمیسیون ماده ۱۰۰، جهت اخذ رای تخریب با همکاری قوه قضاییه و همچنین نیروهای انتظامی اقدام لازم جهت رفع خلاف این ابنیه غیرقانونی انجام شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان پیشنهادی بر ضرورت پیشگیری در این حوزه تاکید کرد و افزود: برای این که مدیریت شهری بتواند در حوزه پیشگیری در این نواحی موفق باشد، باید ناحیه ویژه در برخی ناحیه‌ها از جمله گلابدره در منطقه یک و ناحیه ۳ منطقه ۱۹ ایجاد شود.

وی افزود: ساختار سازمانی ناحیه باید به نوعی باشد که نیروهای اجرایی توان مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز را داشته باشند و بتوانند به صورت ویژه احکام حقوقی را پیگیری کنند همچنین می‌توان با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، برای این نواحی سرفصل بودجه مجزا تعیین کرد تا ناحیه بتواند از همکاری نیروهای انتظامی برخوردار شود و اگر‌ نیاز است که یگان ویژه در محل یا در منطقه حاضر شود، هزینه‌های حضور این نیروها در مجرای قانونی پرداخت شود.

بابایی تاکید کرد کرد: ایجاد ناحیه ویژه با ساختار سازمانی متناسب با ماموریت‌های نواحی حریم تهران می‌تواند کمک موثری در پیشگیری از ساخت‌وساز مجاز کند.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: اگر در حریم از ساخت‌وساز غیر مجاز جلوگیری‌ نشود،‌ مافیای ساخت‌وساز غیرمجاز ایجاد می شود.

وی با بیان این که هرچه مافیای این نوع ساخت‌وساز قوی‌تر شوند، بازهم در مقابله با قدرت قانونی و توان مالی شهرداری، شکست‌پذیر هستند، اظهار داشت: قابل قبول نیست که شهرداری تهران در مقابله با این مساله ادعای عجز کند و با توانمندی که در شهرداران مناطق سراغ دارم موفقیت در این ماموریت هم دست‌یافتنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز