خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت علوم:

رشته‌های درخواست شده دانشگاه‌ها از امسال باید پیوست اشتغال داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۶۹۸

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: رشته‌هایی که از امسال درخواست می‌شوند باید پیوست اشتغال داشته باشند، چرا که حق دانشجو این است که پس از دانش‌آموختگی حتما وارد بازار کار شود و می‌توان در این زمینه شیوه‌نامه دقیقی تعیین کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، «قاسم عموعابدینی» در همایش کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیازمحور با حضور وزیر علوم و معاونان وزارت علوم و برخی مسئولان دانشگاهی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جریان آموزش هدفمند در راستای مهارت محوری است و باید در تمام دانشگاه‌ها برای تمام مقاطع انجام شود. 

وی افزود: در هیئت جذب بیش از نیمی از مصاحبه شوندگان رد می‌شوند و در ارشد و دکتری نیز وضعیت همین است، آرزوی ما در وزارت علوم این است که در دفترچه کنکور مقابل تمام رشته‌ها ذکر شود که آن رشته حتما هدفمند است و منتهی به شغل می‌شود. 

عموعابدینی تاکید کرد: وظیفه دانشگاه‌ها تربیت انسان فهیم، خردمند و توانمند است تا بتواند شغل‌های موجود را احراز کند. 

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: بسیاری از رشته‌ها را بررسی کردیم و آن‌هایی که شغل نداشتند را کمرنگ کردیم و در نهایت از دفترچه کنکور امسال حذف شدند و این حق دانشجو است که پس از دانش آموختگی حتما وارد بازار کار شود. 

عموعابدینی تصریح کرد: رشته‌هایی که از امسال درخواست می‌شوند باید پیوست اشتغال داشته باشند و می‌توان به شیوه‌نامه بسیار ارزشمند و دقیقی در این زمینه دست یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز