خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

با رویکرد مدیریت شهری قبلی درباره زیست شبانه مخالفیم/ برنامه‌ریزی برای سفر شهردار تهران به چین

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۵۵۸

سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر این که تفاهم‌نامه شهرداری با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بر قوت خود باقی است، اما رقم آن بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود، گفت: اختلافی بین شهرداری و دولت و زیرمجموعه‌های آن همچون وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد و تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن بین شهرداری و دولت گواه همین مساله است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمطهر محمدخانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برنامه‌های شهرداری تهران برای احیای بافت فرسوده ‌پایتخت گفت: روشن است که وضعیت بافت فرسوده تهران مناسب نیست و بخصوص در یک دهه گذشته به میزان آن افزوده شده است. این موضوع را بارها از زبان شهردار و مدیران شهری شنیده‌ایم که مساله بافت فرسوده کوتاه‌مدت نیست که بتوان با چند روز و چند ماه آن را رفع کرد و زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد که باید به آن توجه کرد، اما در عین حال راهی جز شتاب دادن به نوسازی شهر برای احیای بافت فرسوده نداریم.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: مسیری که در معاونت شهرسازی طی می‌کنیم این است که مردم را به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی شهر به سمت نوسازی بافت فرسوده هدایت کنیم و انگیزه داشته باشند که خانه‌های خود را نوسازی کنند و طرح‌های موضعی و موضوعی که در کمیسیون ماده ۵ مطرح می‌شود، این هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: برای ما عجیب بود که برخی رسانه‌ها، افزایش ساخت‌وساز در شهر و صدور پروانه ساخت را نکته منفی تلقی کردند. اگر می‌خواهیم مساله بافت فرسوده را در میان‌مدت و بلندمدت حل کنیم، راهی جز تسهیل شرایط ساخت‌وساز نداریم و باید سیاست ارزان‌سازی مسکن را در پیش بگیریم که جز با ساخت‌وساز بیشتر ممکن نیست.

حتی یک میلی‌متر تراکم هم نفروخته‌ایم

محمدخانی با تاکید بر این که شهرداری تهران در دوره جدید حتی یک میلی‌متر هم تراکم نفروخته است، عنوان کرد: در کمیسیون ماده ۵ بر مبنای خواست بخشی از مردم طرح‌های موضعی و موضوعی مطرح می‌شود که به هیچ وجه بحث تراکم‌فروشی در آنها مطرح نیست.

سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: در برخی محلات پایتخت بر مبنای مطالبه چند دهه‌ای مردم و مشکلات ناشی از آن و همچنین انجماد در ساخت مسکن در پایتخت بخصوص در دوره گذشته مدیریت شهری، تلاش می‌کنیم ضعف‌ها و کمبودها در دوره جدید جبران شود. برنامه شهرداری تهران ایجاد شرایط مناسب و عادلانه برای شهروندان با تاکید بر نقاط جنوبی و مرکزی شهر و تسهیل شرایط ساخت‌وساز است.

هیچ اختلاف نظری با دولت در هیچ بخشی نداریم

محمدخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره مخالفت معاون وزیر راه و شهرسازی با برخی مصوبات کمیسیون ماده ۵ و احتمال وجود اختلاف نظرها بین دولت و شهرداری تهران در این زمینه گفت: ما هیچ اختلاف نظری با دولت در هیچ بخشی نداریم و شهرداری خود را در کنار دولت و در امتداد فعالیت‌های دولت می‌داند. اولین صحبت‌هایی هم که شهردار تهران با رئیس‌جمهور داشت، حول محور ساخت مسکن بود تا باری از روی دوش دولت توسط شهرداری در این حوزه برداشته شود.

وی با بیان اینکه احتمالا تصمیمات جدی در دولت گرفته خواهد شد که همراهی و هماهنگی بیشتر بین شهرداری و دولت در حوزه ساخت مسکن را نشان دهد، خاطرنشان کرد: اساسا تلاش ما در شهرداری تهران این است که قول رئیس‌جمهور به مردم در زمینه تامین مسکن را در پایتخت عملیاتی کنیم. اختلافی بین شهرداری و دولت و زیرمجموعه‌های آن همچون وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد و تفاهم‌نامه‌های ساخت مسکن بین شهرداری و دولت گواه همین مساله است.

در موضوع زباله‌گردی نمی‌توان افزایش میزان حضور اتباع در تهران را در نظر نگرفت

محمدخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره موضوع زباله‌گردی و تخلف برخی پیمانکاران شهرداری در به‌کارگیری اتباع غیرمجاز گفت: بارها تاکید شده‌ است که آسیب‌های اجتماعی زمینه‌های مختلفی دارد. در موضوع زباله‌گردی نمی‌توان مساله اتباع و افزایش میزان حضور آنها در تهران و اطراف پایتخت را در سال‌های اخیر در نظر نگرفت. با توجه به اتفاقاتی که در کشورهای اطراف ما رخ می‌دهد، میزان حضور اتباع در سطح شهر تهران عدد و رقم بالایی است که تقاضا می‌کنیم رسانه‌ها به این مساله نیز توجه داشته باشند.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: شهردار محترم در روز اول حضور خود در شهرداری، بررسی‌های خود را در زمینه ساماندهی مدیریت پسماند آغاز کرد و جلساتی را در این زمینه برگزار کرد و به این نتیجه رسیدیم که فرآیند جمع‌آوری پسماند باید اصلاح شود. در همین راستا مخازن زباله جدید با ظاهری جدید در یکی از خیابان‌های مرکزی شهر استفاده شده است و در حال ارزیابی این طرح برای توسعه آن در دیگر نقاط شهر هستیم.

یکی دیگر از اقدامات برای بهبود وضعیت مدیریت پسماند، راه‌اندازی مراکز MRF است که روند پردازش پسماندها در ایستگاه‌های میانی اصلاح شود. در کنار آن نیز نرم‌افزاری را به صورت آزمایشی در حوزه جمع‌آوری پسماند فعال کرده‌ایم و خطاهای آن در حال رفع است و به‌زودی رونمایی خواهد شد.

برای حل معضل زباله‌گردی، راهی جز اصلاح فرآیندهای حوزه پسماند نداریم

محمدخانی با بیان این که برای حل معضل زباله‌گردی و جلوگیری از به‌کارگیری اتباع و کودکان به دنبال اصلاح فرآیندهای حوزه پسماند هستیم، گفت: غیر از این که فرآیندها را در این بخش اصلاح کنیم، راه‌حل دیگری نداریم. هرچند موضوع پیمانکارانی که در این زمینه تخلف کردند، فرق دارد و در این حوزه با پیمانکارانی که به صورت غیرقانونی کودکان را به‌کار گرفته‌اند، برخورد شده و پیمانکاران خاطی جریمه شده‌اند.

سخنگوی شهرداری تهران تاکید کرد: بدون در نظر گرفتن زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی و بدون حل این فرآیند و با صرف برخورد، مشکلی حل نمی‌شود. بنا داریم از اساس این فرآیند را اصلاح کنیم تا شاهد عدم استفاده از کودکان و اتباع باشیم. البته در حال حاضر هم مجموعه‌های نظارتی شهرداری با جدیت این موضوع را پیگیری و با آن برخورد می‌کنند. مجددا تاکید می‌کنم در موضوع زباله‌گردی و به‌کارگیری کودکان باید زمینه این اتفاق را هم در نظر بگیریم.

لیست منتشرشده درباره ساختمان‌های ناایمن، نتیجه یک‌ ارزیابی جامع نبود

محمدخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره لیست منتشرشده درباره ساختمان‌های ناایمن توسط دادستانی کل کشور اظهار داشت: فهرستی که درباره ساختمان‌های ناایمن منتشر شد، صرفا درباره موضوع حریق بود و نتیجه یک ارزیابی جامع نبود. با محوریت سازمان مدیریت بحران، ارزیابی یکپارچه ایمنی درباره ساختمان‌ها تهران را با همکاری ۹ دستگاه آغاز کرده‌ایم و ۱۶ هزار ساختمان در حال بررسی هستند. در این فرآیند، ساختمان‌ها را از نظر پایداری، حریق و موارد متعددی که می‌تواند ایمنی یک ساختمان را در خطر، بررسی می‌شوند.

سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مسیری که در دو سال گذشته برای ساختمان‌های ناایمن تهران در شهرداری طی کردیم، مسیر انجام پیگیری‌های قانونی است و مسیر تشویش اذهان و ایجاد ناامنی در ذهن مردم را دنبال نمی‌کنیم. شهرداری متولی بخشی از مسیر ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن است و نمی‌خواهیم این مسیر را از طریق هیاهوی رسانه‌ای پیش ببریم، بلکه وظیفه خودمان در حوزه ساختمان‌های ناایمن را از مسیرهای قانونی و بررسی‌های علمی انجام می‌دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در موضوع ساختمان‌های ناایمن، شهرداری ضابط قضایی نیست، اما در صورت نیاز از ظرفیت دستگاه‌های قضایی و انتظامی استفاده می‌کند.

توضیح درباره تفاهم‌نامه حداقل ۴۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران با قرارگاه خاتم

محمدخانی در پاسخ به سوال دیگری درباره تفاهم‌نامه ۴۵ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) توضیح داد: تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم هنوز به قوت خود باقی است و به نظر می‌رسد برای پروژه‌های مختلف بتوانیم روی بیش از این عدد هم تفاهم کنیم. برای مثال خط ۱۰ متروی تهران در تفاهم با قرارگاه خاتم اجرا می‌شود که بخش قابل توجهی از این عدد را پوشش خواهد داد.

وی افزود: ما برای جبران کندی در توسعه شهر، از تفاهم‌ با هر مجموعه‌ای که سابقه قابل قبولی داشته باشد و بتواند به ما کمک کند، استقبال می‌کنیم. البته هنوز قراردادی را در این زمینه امضا نکرده‌ایم و فعلا در حد تفاهم‌نامه است. ما تمام قراردادها را به صورت رسمی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و جزئیات آن را به سمع و نظر رسانه‌ها و مردم رسانده‌ایم. برای تفاهم‌نامه با قرارگاه خاتم باید بگوییم که رقم آن بیش از این مقدار خواهد بود و از این دست تفاهم‌نامه‌ها با سایر نهادها نیز داشته‌ایم.

سفر شهردار تهران به بروکسل مثبت و پردستاورد بود

محمدخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع سفر شهردار تهران به بروکسل برای شرکت در مجمع شهرداران کلانشهرهای جهان (متروپلیس) اشاره کرد و گفت: این سفر کاملا مثبت و پردستاورد بود، زیرا پیش از انجام سفر، این دریافت را داشتیم که عده‌ای در خارج از کشور تلاش می‌کنند که حضور مدیریت شهری در بروکسل شکل نگیرد و گروه‌های ضد انقلاب در تلاش هستند که ایران را منزوی کنند. این گروه‌ها با فشار به دولت بلژیک، می‌خواستند نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در اجلاس متروپلیس شرکت نکنند، ولی با توجه به اهمیت این مجمع، به دنبال هموار کردن مسیر حضور بین‌المللی شهر تهران بودیم که خوشبختانه در این مسیر موفق بودیم و جایگاه نایب‌رئیسی شهردار تهران در مجمع تثبیت شد.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: رئیس، دبیرکل و نایب‌رئیسان مجمع شهرداران کلانشهرهای جهان عضو هیات اجرایی آن هستند، اما در ساختار سازمان متروپلیس یک نهاد بالاتر از هیات اجرایی تحت عنوان هیات‌رئیسه وجود دارد که شهردار تهران در دوره جدید عضو هیات‌رئیسه این سازمان نیز شد. علاوه بر این، در حال حاضر شهردار تهران نایب‌رئیس و عضو هیات اجرایی مجمع متروپلیس نیز هست. همچنین در اجلاس اخیر، شهردار شیراز نیز عضو هیات‌رئیسه شد. ضمن این که قرار شد دفتر منطقه‌ای غرب آسیای سازمان متروپلیس در ایران راه‌اندازی شود و تمام این دستاوردها در شرایطی به دست آمد که عده‌ای به دنبال حاشیه‌سازی بودند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات و دیدارهای متعدد شهردار تهران با مقامات شهری دیگر کشورهای جهان در حاشیه مجمع متروپلیس اظهار داشت: شهردار تهران در سفر به بروکسل با دبیر کل UCLG و همچنین نخبگان علمی و تجار ایرانی حاضر در بلژیک دیدار کرد و در خصوص مباحث اقتصادی و استفاده از ظرفیت تجار ایرانی مباحثی به میان آمد.

برنامه‌ریزی برای سفر شهردار تهران به چین در آینده‌ای نزدیک

محمدخانی با تاکید بر این که حضور شهرداری تهران در سازمان‌های بین‌المللی یک دستاورد مهم محسوب می‌شود، گفت: بخشی از تعاملات بین‌المللی شهرداری تهران به همکاری مدیریت شهری پایتخت با دیگر کلانشهرهای جهان بازمی‌گردد که در این زمینه مسیرهای مختلفی را دنبال می‌کنیم، از جمله این که در دیدارهای انجام‌شده در سفر بروکسل، موضوع خواهرخواندگی تهران با برخی شهرها مطرح شد.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در مسیر تفاهم با کلانشهرهای جهان، اولویت اول ما ارتباط با کلانشهرهای کشورهای همسایه و تبادلات فرهنگی و اقتصادی و انتقال تجربه و دانش در این زمینه است. شهرداری تهران یک سازمان باتجربه و بادانش است که می‌تواند دانش و تجربه خود را در اختیار آنها قرار دهد و از این طریق برای شهر تهران آورده اقتصادی داشته باشد. از طرف دیگر انتقال تجارب برای موضوع آلودگی هوا و بحث مسکن نیز مطرح است.

وی با بیان این که در حال برنامه‌ریزی برای سفر شهردار تهران به چین هستیم، اظهار داشت: در این سفر، تفاهمی مهم برای خرید واگن مترو انجام خواهیم داد و مسائلی نیز درباره انبوه‌سازی مسکن مطرح خواهد شد. مبادلات ما با شهرداری‌های نقاط مختلف دنیا با جدیت پیگیری می‌شود و در این مسیر از هر ظرفیتی برای توسعه شهر تهران استفاده می‌کنیم.

ورود ۵۰۰ اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی تهران در سال آینده

محمدخانی با بیان این که شهر تهران در شرایط استاندارد به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد، گفت: ما به دنبال این هستیم که بخش قابل توجهی از کسری موجود را در همین دوره از مدیریت شهری جبران کنیم که در همین راستا قرارداد تامین ۴ هزار دستگاه اتوبوس با شرکت‌های مختلف بسته شده است و بخشی از پرداخت‌ها توسط شهرداری انجام شده، اما وقفه‌ای توسط تامین‌کنندگان ایجاد شده است. در همین راستا با یکی از مجموعه‌های تخصصی حوزه اتوبوس‌های برقی نیز تفاهم‌نامه تولید ۵۰۰ دستگاه را منعقد کرده‌ایم و امیدواریم سال آینده این اتوبوس‌های برقی وارد مدار شود.

 سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: امسال فعالیت ۵۵ دستگاه اتوبوس برقی و همچنین بخشی از اتوبوس‌های تفاهم‌نامه تولید یک هزار دستگاه اتوبوس با شرکت مپنا را در ناوگان پایتخت شاهد خواهیم بود و مابقی اتوبوس‌ها براساس تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقدشده، در سال آینده به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت اضافه خواهند شد.

اتوبوس‌های کم‌کارکرد از شرکت‌های معتبر و با رعایت استانداردها تهیه می‌شوند

محمدخانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برنامه شهرداری تهران برای واردات اتوبوس‌های دست دوم خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که به جای واژه دست دوم از عبارت «اتوبوس‌های کم‌کارکرد» استفاده کنیم. ما به دنبال این هستیم که اتوبوس‌های وارداتی دارای استاندارد روز باشند و بتوانند در طولانی‌مدت در تهران تردد کنند.به همین دلیل حتما اتوبوس‌های کم‌کارکرد را از شرکت‌های معتبر و با رعایت استانداردهای تعیین‌شده توسط دولت وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خواهیم کرد.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: واردات اتوبوس‌های کم‌کارکرد، ظرفیتی است که بخش خصوصی وارد آن می‌شود و شهرداری مجوز آن را در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد داد. براساس مجوزی که هیات دولت برای واردات یک هزار دستگاه اتوبوس کم‌کارکرد به شهرداری تهران داده است و با توجه به این که در بودجه مصوب شورای شهر ارقام مناسبی در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی پیش‌بینی شده است، برای واردات این اتوبوس‌ها محدودیت منابع مالی نداریم. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که چند کشور و شرکت معتبر می‌توانند استانداردهای مورد نظر ما در زمینه اتوبوس‌های کم‌کارکرد را تامین کنند، بنابراین واردات این اتوبوس‌ها تنها از تعدادی شرکت یا کشور محدود انجام نخواهد شد.

بازپس‌گیری زمین ۳ هزار متری که یک مرکز معاینه فنی در آن قرار داشت

سخنگوی شهرداری در پاسخ به سوال دیگری درباره مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم تهران گفت: موضوع ساخت‌وساز در حریم تهران متاسفانه مربوط به امروز و دیروز نیست و از گذشته وضعیت نابسامانی را در مناطق واقع‌شده در حریم شاهد بوده‌ایم. تلقی بخشی از مردم از مقابله ما با ساخت‌وساز در حریم پایتخت این است که شهرداری اجازه ساخت‌وساز به اقشار کم درآمد را نمی‌دهد، اما باید توجه داشت که تامین زیرساخت‌های شهری و آب و برق و گاز برای محل‌هایی که براساس طرح تفصیلی و طرح جامع شهر تهران جزو حریم پایتخت محسوب می‌شوند، ممکن نیست و ساخت‌وساز در این مناطق می‌تواند تبعات اجتماعی مختلفی را داشته باشد و به همین دلیل با آن مخالفیم.

محمدخانی با بیان این که شهرداری تهران به صورت جدی موضوع بازپس‌گیری زمین‌های خود را دنبال می‌کند، اظهار داشت: اخیرا در یکی از مناطق تهران با رای دیوان عدالت اداری، یک زمین سه هکتاری را به اموال شهر و مردم بازگرداندیم. همچنین روز گذشته یک زمین ۳ هزار متری نیز با رای قطعی دیوان به اموال شهر تهران بازگشت که بخشی از یک مرکز معاینه فنی نیز در آن واقع شده بود و اگر این بازپس‌گیری انجام نمی‌شد، مشکلاتی برای آن مرکز معاینه فنی پیش می‌آمد که خوشبختانه اکنون مشکل حل شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

وی در ادامه توضیحات خود گفت: این زمین متاسفانه در ادوار گذشته با مسائل حقوقی روبه‌رو شده بود و در حال واگذاری بود و اگر پیگیری نمی‌شد، شاید ناچار می‌شدیم بخشی از یکی از مراکز معاینه فنی تهران را به شخصی حقیقی واگذار کنیم.

افتتاح یاورشهرها برای نگهداری از معتادان متجاهر توسط شهرداری ادامه دارد

محمدخانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مساله حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران توضیح داد: درباره موضوع معتادان متجاهر جلسات متعددی تشکیل شده است تا با یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف، کار پیش برود. قرار شده است که شهرداری برای تامین محل نگهداری این افراد کمک کند که در همین راستا سال گذشته تعدادی یاورشهر برای افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر به بهره‌برداری رسید و امسال نیز یاورشهرهای دیگری را نیز افتتاح می‌کنیم تا این مسیر ادامه پیدا کند.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین از بهره‌برداری از فاز اول بزرگراه شهید بروجردی در ۴.۵ کیلومتر تا اواخر مردادماه خبر داد و گفت: فاز اول بزرگراه شهید بروجردی از حد فاصل آزادگان تا بازار آهن را شامل می‌شود و زمان افتتاح فاز دوم نیز اعلام خواهد شد. موضوع زمین‌های معارض پروژه بزرگراه شهید شوشتری نیز هنوز در حال پیگیری است و اگر تفاهمات به نتیجه برسد، امید می‌رود تا پایان سال شاهد افتتاح این طرح باشیم.

با رویکرد مدیریت شهری قبلی درباره زیست شبانه، مخالفیم

محمدخانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن ابراز مخالفت با رویکرد دوره قبلی مدیریت شهری در موضوع زیست شبانه شهر گفت: مدیریت شهری این دوره، تعریفی را که در دوره قبل درباره زیست شبانه مطرح شد، قبول ندارد. البته شهر یک موجود زنده است که نیازمند خدماتی است که باید به صورت شبانه‌روزی به مردم‌ ارائه شود. ما همه ظرفیت‌های خدماتی را در طول شب فعال نگه می‌داریم، اما این که فرهنگ‌سازی و تشویق به زیست شبانه داشته باشیم، آسیب‌های اجتماعی خاص خود را دارد که آن را دنبال نمی‌کنیم.

سخنگوی شهرداری تهران درباره موضوع خانواده‌محوری نیز تاکید کرد: عمده برنامه‌های مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران بخصوص در فصل تابستان تا ساعت‌های انتهایی شب ادامه دارد و فرهنگسراها و سراهای محلات کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های متعددی را برای خانواده‌ها برگزار می‌کنند. همچنین تحت عنوان جشنواره آرمان نیز برنامه‌های مفصلی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر مسجدمحوری و با اولویت دانش‌آموزان و نوجوانان در تابستان امسال اجرا خواهد شد.

با اجاره‌داری به دنبال تسهیل شرایط برای سکونت عادلانه شهروندان هستیم

محمدخانی در ادامه اظهارات خود به موضوع اجاره‌داری پرداخت و گفت: بنای شهرداری بر این است که در حوزه مسکن اجاره‌ای وارد شود و آورده خود را در مسیر اجاره‌داری قرار دهد. در حال حاضر وضعیت مسکن برای مردم تهران بحرانی است. در مواردی شاهد هستیم که برخی افراد ناچار شدند به دلیل افزایش اجاره‌بها، تهران را ترک کنند که حاصل هدف‌گذاری دولت قبل برای گران کردن شهر تهران با هدف کاهش جمعیت پایتخت بود. البته برخی افراد و رسانه‌ها همچنان به این موضوع علاقمند هستند، اما کاهش جمعیت نباید به معنای اخراج افراد کم‌بضاعت از شهر باشد.

وی افزود: شهرداری تهران در دوره جدید به دنبال رفتن به سمت عکس این ماجراست و می‌خواهیم فضا را برای سکونت عادلانه شهروندان فراهم کنیم که در همین راستا موضوع اجاره‌داری را پیش می‌بریم که مسیر خود را طی می‌کند و اخبار خوبی در ماه‌های آینده در این زمینه اعلام خواهد شد.

بهره‌برداری از سه رام قطار اورهال‌شده مترو در هفته آینده

محمدخانی در ‌پاسخ به سوال دیگری درباره اورهال ناوگان مترو نیز توضیح داد: ما قرارداد تامین ۵۵۰ واگن تا سال آینده را در بخش اورهال داریم. این اورهال به معنای واقعی، علمی و تخصصی است و سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند این واگن‌ها در حال به‌روزرسانی است و به عبارتی فراتر از اورهال انجام می‌شود. حتی ما سراغ قطارهای DC نیز رفته‌ایم و این قطارها را نیز با اورهال به مسیر باز می گردانیم.

وی در پایان تصریح کرد: برخی تلقی می‌کردند که این قطارها از بین رفته‌اند و نمی‌توان از آنها استفاده کرد، اما در حال بازگرداندن این قطارها به ناوگان متروی تهران هستیم.در مجموع مسیر خرید و اورهال مترو به صورت موازی در حال پیگیری و اجراست و در هفته آینده نیز در شصتمین رویداد امید و افتخار، از سه رام قطار اورهال‌شده بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز