خبرگزاری کار ایران

رویداد تهران، شهر خانواده برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۸۰۸

ما به دنبال این هستیم تا مردم به مسائل پیرامونی خود فکر کرده و درباره آن ایده بدهند حتی اگر این ایده قابلیت اجرا نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری دومین رویداد ایده‌پردازی مردمی تهران با موضوع «تهران شهر خانواده» با حضور مریم اردبیلی، مشاور امور بانوان شهردار و محمدعلی الفت‌پور، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران ظهر امروز برگزار شد در ابتدای این برنامه اردبیلی گفت: یکی از رویکردهای جدی مدیریت شهری این است که شهری داشته باشیم که برای خانواده ها مناسب، زیست پذیر و ... باشد بسیاری اوقات خانواده ها از بسیاری این مشکلات گلایه دارند.

وی ادامه داد: سابق بر این نیز شهر دوستدار کودک یا سالمند یا محیط زیست هم دیده ایم. شهر خانواده یعنی شهری است که برای تمام اجزای خانواده است و بخشی از مدیریت شهری را بر عهده گرفته و در حل مسائل پیرامونی شان دست بازتری داشته باشد. در واقع شهرداری تهران درهای خود را به روی خانواده ها می گشاید.

وی تصریح کرد: برای محقق شدن این امر باید شرایطی فراهم باشد اول این که مدیران شهری اشراف کامل به این نگاه داشته باشند. ایده پردازی پرسنل شهرداری نیز در همین راستا است

اردبیلی تصریح کرد: اصلا نیاز نیست این ایده پیچیده باشد می تواند یک ایده بزرگ و یا یک ایده در حد یک محله باشد.

در ادامه الفت پور با اشاره به رویداد ۱۴۰۴ تصریح کرد: در سال گذشته از نخستین رویداد مردمی ۱۴۰۴ رونمایی شد. ما می‌خواهیم اداره شهر با کمک مردم و کمک نخبگان پیش برود و ما می‌خواهیم بدانیم که مردم چه تصوری از یک شهر دارند و آن ایده ها را عملی کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از دو هزار ایده به دبیرخانه ارسال شد که ۱۶۰۰ ایده استانداردهای لازم را داشتند و از این تعداد نیز ۱۵۰ ایده مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۱۵ ایده به صورت نهایی معرفی و ۶ معاون شهردار این ایده ها را بررسی کرده و سه ایده انتخاب شدند  و ما در تلاش برای پیاده سازی آنها هستیم.

الفت پور با اشاره به سه ایده برتر در سال گذشته گفت: اسکوتر شهری که تقریبا در تپه های عباس آباد اجرایی شده است همچنین یک مواد پلاسمایی برای رفع شیرابه زباله ها بود که در سطح میانی پسماند به صورت پایلوت در حال اجرا است و ایده سوم نیز در خصوص مبلمان شهری است و چندین جلسه آن برگزار شده و در مسیر میدان امام حسین (ع) تا انقلاب اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: شهر خانواده نیز یکی از رویدادهای دومین رویداد ایده پردازی است. ساز وکار هم بر این مبنا است که فراخوانی برای نخبگان، مردم و کارکنان شهرداری ها داده می شود.

الفت پور تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم تا مردم به مسائل پیرامونی خود فکر کرده و درباره آن ایده بدهند حتی اگر این ایده قابلیت اجرا نداشته باشد.

وی ادامه داد: این ایده ها در وبگاه ۱۴۰۴ شهرداری تهران بارگذاری می شود. دو رویداد دیگر نیز برگزار خواهد شد که رویداد سوم بحث هوشمندسازی و رویداد چهارم درخصوص بحث مولدسازی است که در زمستان برگزار می‌شود. در سال گذشته نیز بیشترین ایده ها در خصوص موضوعات شهرسازی و معماری است.

در ادامه اردبیلی با اشاره به محورهای این ایده پردازی گفت: ایده ها در ۶ محور از جمله حمل و نقل و ترافیک شهری، خدمات شهری، معماری و شهرسازی، مبلمان شهری و ... است. علاوه بر اینکه ایده برتر جایزه دریافت خواهد کرد در صورتی که ایده قابلیت اجرا داشته باشد تلاش می کنیم تا اجرا شود اگر این ایده ها به صورت محلی باشد و افراد متقاضی اجرای آن باشند ما به تکمیل و ارتقای آن کمک خواهیم کرد و کمک می کنیم تا آن ایده خرد مقیاس در محله اجرا شود.

وی ادامه داد: این ایده ها صرفا شامل ایده‌های فرهنگی و اجتماعی نیست و می تواند در هر حیطه ای باشد و از اقتصاد شهر تا زیباسازی و ... می تواند باشد.

اردبیلی گفت: ایده هایی که براساس مسائل واقعی شهر باشد برای ما در اولویت است. همچنین این ایده ها باید براساس مسائل تاریخ گذشته نباشد بلکه به مسائل حال و آینده بپردازد.

وی ادامه داد: حکمرانی شهری چیزی فراتر از مدیریت شهری است و وقتی که در پی یک مسئله هستیم باید ایده درخصوص حکمرانی شهری خواهد بود و ما می‌توانیم این شرایط را تسهیل کنیم اما اینکه سایر دستگاه‌ها چقدر همکاری کنند در حیطه اختیار ما نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز