خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی برای استان‌های ساحلی جنوب/ پیش‌بینی بارندگی در برخی مناطق کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۷۲۲

سازمان هواشناسی با صدور هشدار برای استان‌های ساحلی جنوب از بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی تا یکشنبه آینده در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا شنبه آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی طی بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده گاهی رعد و برق و  وزش باد پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه آینده در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد. 

طی دو روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک روی می‌دهد. دریای خزر و خلیج‌فارس تا روز جمعه مواج است.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: بعد از ظهر چهارشنبه 1402/03/31

زمان پایان: اواخر وقت سه‌شنبه 1402/04/06

نوع مخاطره: چهارشنبه (1402/03/31) تا شنبه (1402/04/03): خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید جنوب غربی - شمال غربی حداکثر سرعت 12 متر بر ثانیه و ارتفاع امواج 1.5 متر.

پنجشنبه (1402/04/01) تا شنبه (1402/04/03): خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان به‌ویژه در ساعات صبح تا ظهر افزایش سرعت باد جنوب شرقی حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج 1 متر.

یکشنبه (1402/04/04) تا سه شنبه (1402/04/06): خلیج فارس، تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی حداکثر سرعت 15 متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج 2 متر.

منطقه اثر: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان.

مخاطره: اختلال در تردد دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت‌های تفریحی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری به‌ویژه در بنادر مرکزی و شرقی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز