خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

نباید یک درصد تخلف هم در مدارس غیردولتی رخ دهد/۸۰۰ مرکز آموزشی طی یک‌‌سال گذشته پلمب شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۷۶۸

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: ما در بحث مقابله با متخلفان سیاست مان این است که برخورد قاطع داشته باشیم تا همان یک درصد یا نیم درصد تخلف هم اتفاق نیفتد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد اصانلو در جلسه هماهنگی درخصوص تخلفات مدارس غیردولتی با وزارت آموزش و پرورش و سازمان حمایت گفت: شکایت متعددی در این خصوص جمع آوری و به شعب ملی ارسال شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است، تصریح کرد: تلاش ما این است که از موضع تعزیرات به موضوعات ورود نکنیم و سازمان‌ها قبل از اینکه پرونده تشکیل شود نظارت کرده و مشکلات را حل کنند.

او با اشاره به قیمت بلیت اتوبوس و مترو گفت: در خصوص بلیت اتوبوس و مترو و عوارض ساختمانی ما ورود کردیم و موضوع حل شد و ما دوست داریم قبل از تشکیل پرونده حل شد. ما معتقدیم برخوردهای چکشی و تعزیراتی ممکن است باعث حل مشکل نشود و ما ترجیح می‌دهیم سازمان ها با تعامل مشکلات را حل کنند. با توجه به اینکه تعدادی شکایت به ما واصل شده ما ناچار به ورود هستیم اما منتظر هستیم تا آموزش و پرورش در این خصوص برنامه خود را به ما ارائه دهد.

در ادامه محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: آموزش و پرورش ۱۸ هزار مدارس و ۲۰ هزار آموزشگاه در سطح کشور دارد. از زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد به شهریه نظم دادیم و الگوی کیفیت بخشی را برای مدارس و آموزشگاهها داشتیم.

رییس مدارس غیردولتی آموزش و پرورش گفت: در مجموعه آموزش و پرورش پژوهش جدی صورت گرفت که شهریه برچه اساسی اخذ شود و شاخصی مشخص شود که یک مدرسه بر اساس شاخص ها شهریه اش مشخص شود.

محمودزاده خاطرنشان کرد: بخشنامه ای ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ به استان‌ها ابلاغ شد در این بخشنامه چند موضوعات را مد نظر قرار دادیم. یکی از موضوعاتی که در این ابلاغیه مد نظر قرار گرفت بحث نیروی انسانی و سرانه پرداختی و سرانه فضای فیزیکی، سرانه تجهیزات و سایر هزینه‌ها بود.‌ این فرایند برای اولین بار در آموزشگاه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما از دو میلیون شهریه داریم تا ۳۸ میلیون تومان و ۱۵ هزار مدرسه زیر ۱۵ میلیون شهریه دریافت می کنند. شهریه مدارس برای سال ۱۴۰۲ نیز در روزهای آینده نیز اعلام خواهد شد. شهریه امسال ۱۵ زودتر نسبت به سال قبل ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ مرکز آموزشی در طول یکسال گذشته پلمب شده اند و آن چیزی که در فضای مجازی مطرح می شود درخصوص نیم درصد مدارس غیردولتی است که تخلف می کنند.

به گفته وی آموزش و پرورش براساس آیتم های خودمان نظارت جدی و میدانی داریم. در هفته آینده نیز سقف و کف شهریه را اعلام می کنیم.

وی درباره پیش ثبت نام گفت: اگر پیش ثبت نامی اتفاق می افتد قرار است پولی گرفته نشود یا به صورت علی الحساب باشد و در صورت انصراف دانش آموز تمام شهریه علی الحساب به والدین عودت داده شود.

او ادامه داد: نظارت جدی در حال انجام است و به دلیل تغییراتی که ما در حال انجام هستیم مقاومت هایی وجود دارد. برای اولین بار است که معلمان باید دوره آموزشی ببینند و باید گزینش شوند،همچنین برای اولین بار است که معلمان مقطع ابتدایی برای تدریس باید تحصیلات مرتبط داشته باشند.

در ادامه محسن حسین لویی مدیر کل نظارت بر خدمات عمومی سازمان حمایت خاطرنشان کرد: برای بحث شهریه با همکاری آموزش و پرورش فرمول هایی را مشخص کردیم و براساس آن شهریه دریافت می شد.

وی ادامه داد: یا نباید اجازه ثبت نام در اردیبهشت بدهیم یا باید دستورالعمل را زودتر می فرستادیم.

وی با اشاره به تعدیل و ترمیم شهریه ها گفت: برخی مدارس با پایه پایین بسته شده است و نیاز به ترمیم دارند و امکان ارائه خدمت مناسب ندارند. همچنین در مدارسی که قیمت خارج از حد متعارف دریافت می کنند تعدیل صورت بگیرد.مدارس اماکن آموزشی هستند و نظارت باید متناسب با شرایط محیط صورت بگیرد. هماهنگی و همکاری خوبی بین ما و سازمان مدارس غیردولتی وجود دارد.

در انتها اصانلو گفت: موضوع شهریه در ستاد تنظیم بازار نیز مطرح شده است ما درخصوص قیمت گذاری دخالت نمی کنیم اما مشکلی که ما در حال حاضر داریم این است که تاخیر در ابلاغ مصوبه تعرفه باعث سوءاستفاده شده است و بازخورد بدی داشته است.

وی ادامه داد: ما براساس قانون مرجع نظارت اولیه نیستیم‌ بلکه مرجع رسیدگی به تخلفات هستیم. ما درخواست داریم که زودتر مصوبه اعلام شود البته تا قبل از آن به تخلفات مواردی که در شعب ملی اعلام شده است رسیدگی شود.

او افزود: ما در بحث مقابله با متخلفان سیاست مان این است که برخورد قاطع داشته باشیم تا همان یک درصد یا نیم درصد تخلف هم اتفاق نیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز