خبرگزاری کار ایران

بررسی طرح‌های مدیریت بحران در برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۶۶۹

عضو شورای اسلامی شهر تهران در قالب نظارت بر برنامه و پایش اقدامات انجام گرفته در حوزه مدیریت بحران ضمن بازدید از مرکز عملیات اضطراری پایتخت و سامانه‌های به کار رفته در این مرکز با اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آشنا شد و به بررسی ماموریت‌ها و تکالیف این سازمان در برنامه چهارم و تحول و پیشرفت پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این جلسه که با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونان و مدیران این سازمان برگزار شد، علی اصغر قائمی عضو شورای شهر و عضو کمیته شفافیت شورا گفت: امسال ، سال دوم از برنامه چهارساله تحول و پیشرفت شهر تهران است. ما با برنامه‌ای مواجه‌ایم که برش یک ساله آن باید در بودجه سال 1402 شما دیده شود. در نتیجه از ابتدای امسال با این هدف از سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری بازدید می‌کنیم.

وی یادآور شد: با همین رویکرد، به بررسی این نکات می‌پردازیم که در برنامه‌ پیش رو چه اقداماتی شروع کردند، مشکلاتشان چیست و کمک کننیم که این مشکلات به حداقل ممکن برسد. به حسب اینکه ماموریت ایمنی و مدیریت بحران در برنامه چهارم نسبتا  مفصل دیده شده است، تکالیف شما نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قائمی باخوانش احکام مرتبط با آن سازمان در برنامه توسعه چهارم شهرداری شامل مباحثی همچون ارتقای ایمنی کالبدی شهر تهران با اولویت ایمن‌سازی قنوات، گودهای پرخطر و ساختمان‌های ملکی شهرداری در طول سال‌های برنامه، بروزرسانی و اجرای الزامات سلامت،ایمنی و محیط‌زیست (HSE) در حوزه فعالیت های واحدهای تابعه شهرداری تهران، بروزرسانی و اجرای الزامات و طرح های اولویت دار پدافند غیرعامل شهرداری تهران،توسعه مشارکت عمومی شهروندان، مردمی‌سازی اداره شهر و برگزاری رویدادهای مختلف مردمی در راستای رشد فضائل معنوی، نشاط و سلامت جسمانی در سطوح متفاوت با اتخاذ رویکرد محله محوری و اجرای هوشمندسازی و یکپارچه‌سازی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه مدیریت بحران با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط‌ و همچنین ایجاد امکانات ارتباطی و مخابراتی امن، پایدار و مستقل از شبکه‌ موجود برای حوزه مدیریت بحران و ایمنی شهر و همچنین بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ پرداخت.

در ادامه این نشست علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با اشاره به میزان خطرپذیری شهر تهران به بررسی مخاطرات عمده کلانشهر تهران پرداخت و ضمن معرفی اقدامات انجام گرفته و پروژه‌های این سازمان توضیحاتی در خصوص قوانین موجود، کارگروه‌های تخصصی 15 گانه، نقش و جایگاه این کارگروه‌ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران ، شرح وظایف آنها، مصوبات احصا شده و دستورالعمل‌های تصویب شده ارائه داد.

نصیری در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته در قالب پویش جهادی واکسیناسیون در تهران ، تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و فعالیت‌های حوزه ایمنی، ارتقای سامانه هشدار سریع زلزله، تهیه برنامه پیش‌نشانگری، پهنه‌بندی خطر سیلاب و پیش‌بینی‌کمیت‌های جوی پرداخت.

مروری بر وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران، ارائه گزارش از فعالیت تیم‌های ارزیابی ایمنی در سطح تهران، تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران ، تامین تجهیزات پایگاه‌ها، فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و اقدامات انجام گرفته در بخش پدافند غیرعامل، بازنگری و بروزرسانی طرح تخلیه اضطراری و اقدامات انجام گرفته در خصوص فعالیت گروه‌های دوام موضوعات دیگری بود که در این نشست مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 بنابراین گزارش در این ادامه این نشست، موضوعات اولویت‌دار احکام مربوط به ایمنی و مدیریت بحران در برنامه چهارساله مورد ارزیابی قرار گرفت و گزارشی از میزان پیشرفت هر یک از این برنامه‌ها ارائه شد.

ارزیابی ساختمان‌های بلندمرتبه، تدوین برنامه اختصاصی مخاطرات اولویت‌دار شهر تهران، تدوین برنامه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و شریان‌های حیاتی کلانشهر تهران، تدوین سند مخاطرات مناطق، تدوین برنامه عملیاتی کاهش خطر فرونشست، اقدامات انجام گرفته در قالب فعالیت دبیرخانه HSE، الزامات پدافند غیرعامل در فضاهای زیرسطحی، اجرای سامانه‌های رصد و پایش مخاطرات، تدوین برنامه آمادگی و پاسخ کلانشهر تهران،  تدوین برنامه بازسازی و بازتوانی و سازماندهی، تجهیز و آموزش تیم‌های ارزیابی واکنش سریع حوادث و آموزش‌های همگانی بخشی از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز