خبرگزاری کار ایران

شمس‌احسان تاکید کرد:

لزوم ارائه گزارش کمیسیون هماهنگی مدیریت سیلاب شهر تهران در صحن شورا

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۵۴

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ارائه گزارش کمیسیون هماهنگی مدیریت سیلاب شهر تهران در صحن شورا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در هشتاد و دومین جلسه شورا در تذکری ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنانمان در حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر اظهار داشت: از تلاش شبانه روزی نیروی های امدادی در امدادرسانی به شهروندان تهرانی قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۸۷ توافق نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت نیرو  با  هدف «ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در روند حفاظت از رودخانه ها و مسیل ها و هماهنگی در مدیریت کارآمد سیلاب در شهر تهران» منعقد شد، اظهار داشت: به منظور ایجاد وحدت رویه و ایجاد زمینه اجرای مفاد توافقنامه مقرر گردید «کمیسیون هماهنگی مدیریت سیلاب شهر تهران» تشکیل شد.

وی ادامه داد: تعیین اعضای کمیته اجرایی و تصویب اولویت های کاری، بررسی و تصویب راهکارهای پیشنهادی کمیته اجرایی و ارائه گزارش های مستمر از نتیجه اقدامات و فعالیت‌های انجام پذیرفته در چارچوب توافقنامه، از جمله شرح وظایف کمیسیون مذکور ذکر شده است.

شمس‌احسان افزود: در ماده ۳ توافق نامه، تعهدات وزارت نیرو  مبنی بر « انجام مطالعات پهنه بندی سیل و تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها و مسیل های شهر تهران» تعیین گردد؛ همچنین در ماده ۴ تعهدات شهرداری تهران، «انجام مطالعات ساماندهی رودخانه ها و مسیل های شهر تهران و همچنین به هنگام سازی طرح جامع جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر تهران» عنوان شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در ماده ۵ ، تعهدات مشترک مبنی بر « همکاری در انجام مطالعات پهنه بندی سیل، تعیین حدود بستر و حریم رودخانه ها، همکاری در روند آزادسازی بستر و حریم رودخانه ها، تبادل داده و اطلاعات فنی و همچنین شناسایی و تعیین تکلیف مسیل های متروکه» عنوان شد.

وی گفت: با توجه به گذشت ۱۴ سال از زمان انعقاد این توافقنامه، از شهردار تهران تقاضا دارم ضمن ارائه گزارش دقیق از اقدامات و نتیجه فعالیت های صورت پذیرفته ذیل این توافقنامه به صحن شورا، به برگزاری منظم جلسات کمیسیون و انجام اقدامات موثر و کارآمد در مدیریت سیلاب شهر تهران اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز