خبرگزاری کار ایران

درخواست رییس اورژانس کشور از دادستان در مورد ضرب و شتم عوامل اورژانس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۳۸۷

رئیس اورژانس کشور در نامه‌ای به دادستان کل کشور با اشاره به ضرب و شتم تکنسین‌های اورژانس، خواستار حمایت محاکم قضایی از این افراد شد.

به گزارش ایلنا، در پی ضرب و شتم سه تن از نیروهای عملیاتی اورژانس کشور در هفته گذشته، دکتر جعفر میعادفر با نگارش نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور، خواستار رسیدگی فوری مقامات قضایی به این موضوع شد. متن کامل نامه رییس سازمان اورژانس کشور در ادامه آمده است:

 

«برادر ارجمند حجت السلام و المسلمین جناب آقای محمد جعفر منتظری

دادستان محترم کل کشور

با سلام و احترام

همانطور که مستحضر هستید خدمات اورژانس ۱۱۵ فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی یکی از حیاتی‌ترین و حساس‌ترین خدمات در نظام سلامت کشور است که در اقصاء نقاط کشور و به صورت کاملاً رایگان در اختیار آحاد مردم است. سازمان اورژانس کشور این افتخار را دارد با دارا بودن بیش از سه هزار و ۱۸۰ پایگاه در سطح شهرها، جاده‌ها و روستاها، بیش از پنج میلیون مأموریت را در سال به انجام رسانده و جان های بسیاری را از خطر مرگ و معلولیت رهایی بخشیده است. برای انجام این خدمت بزرگ از ۲۶ هزار نفر کادر تخصصی در حوزه فوریت‌های پزشکی بهره می‌برد.

در این راه پرمخاطره تاکنون تعداد زیادی از نیروهای اورژانس جان خود را از دست داده یا دچار معلولیت شده‌اند. با توجه به اینکه منابع انسانی از ارزشمندترین ارکان هر سازمان است می‌بایست مورد حمایت حاکمیت قرار گیرد تا انجام خدمات توسط این زحمتکشان و خادمان مردم با کیفیت هر چه تمام‌تر قابلیت اجرا پیدا کند. اما متاسفانه همکاران اینجانب به صورت روز افزونی مورد تهاجم کلامی و فیزیکی برخی از مردم و همراهان بیمار در صحنه حوادث قرار می‌گیرند. به‌طوری که در چند ماه اخیر تعدادی از همکاران بر اثر ضرب و جرح درحین خدمت رسانی دچار جراحت و در بیمارستان بستری شده‌اند و بیم آن می‌رود که ادامه این روند باعث اختلال در خدمات فوریتی به مردم و استنکاف پرسنل از انجام خدمت به دلیل خطر جانی شود.

لذا از جنابعالی دعوت می‌شود ضمن بازدید از این سازمان و ملاحظه روند خدمت رسانی به شهروندان عزیز و آشنایی با چالش‌های ارائه خدمات فوریت پزشکی، دستور فرمایید محاکم و ضابطین قضایی در حمایت از پرسنل اورژانس به عنوان سفیران سلامت و برخورد با متخلفان اقدامات لازم را پیش بینی کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز