خبرگزاری کار ایران

معاون محیط‌زیست انسانی استان اعلام کرد:

سنجش ۹۳۲ پارامتر شیمیایی و میکروبی در اردیبهشت ۱۴۰۲ در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۴۶۷

معاون محیط‌زیست انسانی حفاظت محیط‌زیست استان تهران از سنجش ۹۳۲ پارامتر شیمیایی و میکروبی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، زهره عبادتی در تشریح جزئیات این خبر با بیان این که در اردیبهشت‌ماه سال جاری از مجموع ۶۸ نمونه‌برداری انجام‌شده از واحدهای صنعتی و خدماتی، در بخش شیمی ۷۰۰ پارامتر، بخش فلزات سنگین ۲۹ پارامتر و بخش میکروبی ۵۰ پارامتر تحت سنجش قرار گرفته‌اند، گفت: نتایج نمونه‌برداری‌ها به ادارات تابعه ارسال شده است تا در صورت مغایرت نتایج با استانداردهای محیط‌زیست، موضوع به واحدهای صنعتی- خدماتی که تحت پایش و نمونه‌برداری قرار گرفته‌اند، اعلام شود. 

وی افزود: از آنجایی که به منظور پیشگیری، ممانعت و جلوگیری از آلودگی منابع آبی وفق ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، پایش کیفی رودخانه‌های استان در دستور کار قرار دارد و به صورت ادواری تحت سنجش و نمونه‌برداری قرار می‌گیرند، از مجموع ۷ مورد نمونه‌برداری رودخانه‌ها، ۱۴۷ فاکتور میکروبی و شیمیایی و فلزات سنگین سنجش شده است. 

عبادتی با بیان این که در زمینه بررسی سیستم‌های کنترلی آلودگی هوا، ۷ مورد تست مقایسه‌ای با آزمایشگاه‌های معتمد سازمان و ۴ مورد نظارت بر عملکرد واحدهای سیمان و تولید لاستیک انجام شده است، اظهار داشت: همچنین ضمن بررسی عملکرد ۳ آزمایشگاه معتمد در بخش پسماند و مراجعه همزمان به سه واحد بیمارستانی، ۶ پارامتر سنجش شده است. 

معاون محیط‌زیست انسانی حفاظت محیط‌زیست استان تهران در پایان تصریح کرد: نتایج سنجش‌ها در جمع‌بندی لیست مراکز آلاینده و یا معرفی صنعت سبز، حائز اهمیت و ملاک عمل قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز