خبرگزاری کار ایران

هشدار محیط‌زیست تهران به واحدهای متخلف حاشیه رودخانه جاجرود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۰۷۹

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران از برخورد قضایی با واحدهای متخلف مستقر در حاشیه رودخانه حفاظت‌شده جاجرود خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان تهران، زهره عبادتی در تشریح جزئیات این خبر گفت: رودخانه جاجرود یکی از رودخانه‌های تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست است که بررسی وضعیت آلایندگی و ورودی‌های احتمالی فاضلاب به آن از اولویت‌های اداره پایش استان قرار دارد.

 وی افزود: در جریان افزایش گشت و پایش‌های محیط‌زیستی در مسیر رودخانه جاجرود، تعدادی واحدهای متخلف که با هدایت فاضلاب و پسماند باعث ایجاد آلودگی آب شده بودند، رصد و شناسایی شدند.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با بیان این که در طول مسیر رودخانه بیش از 120 رستوران داخل حریم کمی و کیفی رودخانه مستقر هستند، اظهار داشت: بعضی از این واحدها بافعالیت غیراصولی و عدم رعایت ضوابط و مقررات زیست‌محیطی موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی آب شده‌اند.

عبادتی با تاکید بر این که اکثر این واحدها فاقد مجوز محیط‌زیست هستند، افزود: در کنار این  مساله، استقرار غیرمجاز تعدادی معدن سنگ لاشه، تزئینی و شن و ماسه در مجاورت رودخانه و تجمع زباله‌های عادی و نخاله‌های ساختمانی در حریم رودخانه و مسیل‌ها از جمله مشکلات دیگر این منطقه است. 

وی در ادامه گفت: در صورت عدم توجه مسئولان واحدهای متخلف به اخطاریه‌های زیست‌محیطی صادرشده، مراتب برابر ماده 46 قانون توزیع عادلانه آب و ماده 688 قانون مجازات اسلامی تا حصول به نتیجه مطلوب از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد. 

معاون اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران در پایان گفت: هر چهار تصفیه‌خانه فاضلاب شهری شهرستان شمیرانات شامل لواسان، اوشان، فشم و میگون تحت پایش و نمونه‌برداری قرار گرفته‌اند که نتایج نمونه‌برداری‌ها پس از بررسی به مسئولین ذی‌ربط ارجاع خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز