خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر مطرح شد؛

۲۶۴ قطعه زمین متعلق به مترو فاقد اسناد مالکیت است/ اقلام خریداری‌‌شده برای خط ۳ برای متروی تهران مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۳۹۶

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت مترو تاکید کردند که ۲۶۴ قطعه زمین متعلق به این شرکت فاقد اسناد مالکیت است و همچنین مدیرعامل شرکت مترو نیز گفت که اقلام خریداری‌شده برای خط ۳ به درد متروی تهران نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در یکصد و پنجاه و سومین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت به بررسی گزارش حسابرسی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ پرداختند.

در جریان این جلسه پس از قرائت گزارش توسط حسابرس رسمی شورا، احمد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که گزارشات حسابرسی باید بعد از قرائت در صحن، در سامانه شفافیت بارگذاری شود تا مردم و مراجع نظارتی به این گزارش‌ها دسترسی پیدا کنند، گفت: در گزارش حسابرس شورا آمده است که حدود ۳۰۰ قطعه زمین متعلق به شرکت مترو فاقد اسناد مالکیت است. در حالی که می‌توان بخشی از این زمین‌ها را تهاتر کرد تا مشکلات مالی آن برطرف شود.

محمد آخوندی نیز با بیان این که گزارش حسابرسی واحد‌های تابعه شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۰ و حتی گزارشاتی نیز برای سال ۱۴۰۱ آماده شده است که می‌توانیم از جلسه آینده، آنها را در شورا بررسی کنیم، اظهار داشت: تمام گزارشات حسابرسی به صورت مجلد آماده می‌شود و به عنوان یک سند در شورا باقی خواهد ماند. دقت داشته باشید که در دوره قبل شورای شهر در طول چهار سال فعالیت‌شان، گزارشات سالانه را قرائت نکردند تا حداقل بتوانند در سال بعد مشکل را حل کنند و به این گزارشات رسیدگی نکردند.

ناصر امانی نیز در واکنش به گزارش حسابرس رسمی شورا از شرکت مترو گفت: از گزارش حسابرس ۱۷ بند تکلیفی برای شهرداری تعیین شده است که یکی از آنها تعیین تکلیف مجتمع ایستگاهی پردیس با ۳۸ هکتار مساحت و همچنین ۳۴۸ ساختمان و ۲۶۴ قطعه زمین است که باید اسناد مالکیت‌شان تعیین تکلیف شود. شهرداری باید مطالبات و مالیات شرکت مترو را تعیین تکلیف کند و همچنین پیگیر دریافت خسارت بابت تجهیزات سیگنالینگ غیراستفاده خط ۳ مترو باشد.

نداشتن فاینانس، مهمترین مساله برای توسعه مترو

پس از بیان اظهارات اعضای شورا، محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) به پشت تریبون شورای شهر رفت و گفت: نداشتن فاینانس مهمترین مساله برای توسعه مترو است که تا دو هفته آینده فاینانس عملیاتی خواهد شد. اقدامات لازم در این مدت انجام شده است و امیدواریم در آینده نزدیک فاینانس عملیاتی شود تا نگرانی‌ها کاهش یابد.

وی با بیان این که زمین مجتمع ایستگاهی پردیس تعیین تکلیف شده است، اظهار داشت: اقلام خریداری‌شده در خط ۳ مترو به درد متروی تهران نمی‌خورد و دستگاه‌های نظارتی نیز به این مساله ورود کردند و در نظر داریم توافقاتی را در کمیسیون حمل‌ونقل و با دستگاه‌های نظارتی انجام دهیم تا بتوانیم این اقلام را به یکی از شهرهای قم یا کرج واگذار کنیم؛ چراکه اقلام خریداری‌شده برای خط ۳ مترو به کار ما نمی‌آید و می‌توانیم در حساب‌های طرفین به متروی سایر شهرها بدهیم.

مدیرعامل شرکت متروی تهران ادامه داد: برخی زمین‌های مربوط به شرکت مترو که در جلسه امروز شورا در مورد آن صحبت شد، اسنادی دارند. برای مثال خانه‌های سازمانی و املاک کرج به طور کلی اسناد یکپارچه دارند و لزومی وجود نداشته که سند تکلیفی اخذ شود.

هرمزی همچنین به رفع مشکلات پروانه شرکت سامانه محیط در راستای توافقات با بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: ایستگاه علامه جعفری و سایر ایستگاه‌ها ناظر به رفع مشکل پروانه اجرا می‌شود؛ کارگاه های ما در این بخش فعال است و تا کنون نیز یک ایستگاه به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ما تکلیف خود را برای ایستگاه متروی دردشت انجام داده‌ایم.

وی پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته گواهی‌های جذب کار انجام‌شده ۳۰ درصد بود، اما برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۸۰ درصد از گواهی‌ها جذب شدند.

گفتنی است، در نهایت اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) برای سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز