خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

سنت واسطه‌گری ازدواج باید احیا شود/ به دنبال تقویت نهادهای مردمی فعال در انتخاب همسر هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۹۸۶

حجت الاسلام «عزت زمانی» با بیان این که واسطه‌گری ازدواج یک فرهنگ و سنت در تاریخ ایران از قدیم بوده و بعد به برکت اسلام در کشورمان تقویت شد، افزود: اما امروز یکی از اشکالات ما کم رنگ شدن این سنت و فرهنگ است که باید احیا شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، حجت الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در اختتامیه رویداد ملی صبا با اشاره به روایات متعدد در مورد ارزش و جایگاه واسطه‌گری ازدواج، گفت: وصلت دو جوان در روایات دینی ما ارزش و عظمت بالایی دارد. 

وی ادامه داد: واسطه‌گری ازدواج یک فرهنگ و سنت در تاریخ ایران از قدیم بوده و بعد به برکت اسلام در کشورمان تقویت شد اما امروز یکی از اشکالات ما کم رنگ شدن این سنت است که باید احیا شود. 

عزت زمانی با تاکید بر توسعه این شبکه و ایجاد یک هویت برای پایگاه‌های مردمی این حوزه گفت: همه ما موظفیم در این راه قدم برداریم و از مجموعه‌های مردمی و افرادی که در این حوزه دغدغه مندتر هستند حمایت کنیم. 

وی افزود: توجه به حوزه نهاد دین و ایجاد یک سامانه مشترک که دسترسی‌ها را آسانتر کند نیاز این حوزه است که باید با همکاری یکدیگر انجام دهیم. 

او با اشاره با وجود سلایق و روش‌های مختلف در این حوزه گفت: کار مردمی یعنی تنوع بنابراین قصد نداریم به واسطه قانون، استعدادهای مردمی را نادیده بگیریم بلکه می‌خواهیم با رعایت اصول و بهره گیری از قانون همه سلایق و استعدادهای مردمی را پوشش دهیم و به دنبال تقویت نهادهای مردمی فعال در انتخاب همسر هستیم. 

عزت زمانی در پایان با تاکید بر ارزش و منزلت جایگاه واسطه‌گری ازدواج افزود: ما در آغاز یک راه مشترک هستیم و بدیهی است که با مشکلات و چالش‌هایی روبرو خواهیم شد اما با فهم و درک مشترک می‌توانیم همه مشکلات را از پیش رو برداریم و این حوزه را توسعه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز