خبرگزاری کار ایران

تجدید میثاق مدیران و کارکنان سازمان محیط‌زیست با آرمان‌های امام راحل

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۹۸۳

در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و به مناسبت «هفته ملی محیط‌زیست»، جمعی از کارکنان و مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران تحدید میثاق کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز جمعی از محیط‌بانان، کارکنان ستادی و مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست از سراسر کشور به مناسبت ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، روز جهانی محیط‌زیست و هفته ملی محیط‌زیست با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حاشیه این مراسم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) بر اهمیت حفاظت از محیط‌زیست گفت: رهبر معظم انقلاب همواره از محیط‌زیست به عنوان مساله درجه اول کشور یاد کرده‌اند و هم از منظر حاکمیتی و هم از نظر دینی بر اهمیت حفظ محیط‌زیست تاکید داشته‌اند؛ به نحوی که ایشان هم سیاست‌های کلی حوزه محیط‌زیست را ابلاغ کرده‌اند و هم در استفتائات شرعی اهمیت زیادی برای مسائل محیط‌زیستی قائل شده‌اند.

وی افزود: امام خمینی (ره) نیز در فرمایشات خود بر اهمیت حفظ گیاهان و جانوران تاکید کرده‌اند و در استفتائاتی که از ایشان شده است نیز لزوم جلوگیری از آلودگی آب، خاک و محیط طبیعی از نظر شرعی را یادآور شده‌اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر لزوم حفظ محیط طبیعی پیرامون انسان و جلوگیری از تخریب آن را دارد، به نحوی که در اسلام محیط‌زیست به عنوان ظرف زندگی انسان‌ها شناخته می‌شود که باید از آن مراقبت کنیم. بنابراین حفظ محیط‌زیست از نظر شرعی برای ما واجب تلقی می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر مسأله محیط‌زیست، اگر ما این بزرگواران را مرجع شرعی و سیاسی خود می‌دانیم، لازم است همگی برای حفاظت از محیط‌زیست تلاش کنیم و هفته محیط‌زیست فرصت مغتنمی برای یادآوری این موضوعات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز