خبرگزاری کار ایران

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری خبر داد:

حمایت از طرح‌های پژوهشی توسعه‌دهنده فناوری‌های شناختی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۵۱۰

فراخوان حمایت از «طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری در حوزه‌های شناختی» توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی منتشر شد.

به گزارش ایلنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این فراخوان با هدف افزایش هم‌افزایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در راستای تحقق اهداف مصوب در حوزه علوم شناختی، درقالب طرح‌های «دسته ج» منتشر شده است و طرح‌های پیشنهادی درقالب این فراخوان باید ترکیبی از حداقل دو پایان‌نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) بوده و در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فناوری و یا خدمات شناختی و در چارچوب اولویت‌های ستاد قرار داشته و دستاورد یکپارچه‌ای را دنبال کنند. 

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای تشویق محققان، به منظور ترکیب پایان‌نامه‌ها در قالب طرح پژوهشی، میزان حمایت از طرح‌های دسته «ج» را تا سقف یک میلیارد ریال افزایش داده و از تمامی اساتید، محققان و دانشجویان واجد شرایط دعوت کرده است تا در این فراخوان مشارکت کنند. 

این ستاد تاکنون با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور از چترهای حمایتی خود، ۱۸ مرحله فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی منتشر کرده که ذیل این فراخوان‌ها؛ بیش از ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت‌های این ستاد قرار گرفتند. از مجموع طرح‌های تحقیقاتی تحت حمایت این ستاد، تاکنون ۲۰۰ طرح با برخورداری از حمایت‌های این ستاد به اتمام رسیده و همین تعداد طرح دیگر نیز در حال اجرا است. 

«ساخت انواع دستگاه‌های تصویربرداری از مغز»، «ثبت سیگنال‌های مغزی و تحریک مغزی» و «ارائه خدمات شناختی» از جمله دستاوردهای اجرای طرح‌های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فناوری‌های شناختی در کشور به شمار می‌آید. 

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه‌های علوم شناختی و فناورانه و پیشبرد اجرای طرح‌های تحقیقاتی، در حال حاضر با بیش از ۲ هزار نفر از اساتید، محققان و متخصصان در ۱۰۰ مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز