خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور:

تکنولوژی فاصله بین ایده تا عمل را کوتاه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۶۷۴

معاون سازمان توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس کشور گفت: برای مقابله با تهدیدات سایبری، افراد و سازمان‌ها باید از روند و روش‌های حملات آگاه باشند. برنامه‌های آموزشی و آگاهی بخشی درباره تهدیدات سایبری بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، «صفرعلی یازرلو» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این سازمان در دوره آموزشی کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان در سطح کشور با اشاره به اهمیت دانش و تخصص در حوزه فناوری، به عنوان عامل بسیار مهم برای پیشرفت سازمان اظهار داشت: یک سازمان موفق در این حوزه علاوه بر دانش به مهارت کارکنانش هم نیاز دارد، بنابراین باید در این زمینه اقدامات موثری داشته باشیم. 

وی افزود: متعهد هستیم با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، عملکرد سازمان را بهبود بخشیده و خدمات بهتری را با همکاری و مدد شما ارائه دهیم. در این مسیر باید نیازها را احصا کنیم برای آن‌ها طراحی داشته باشیم و ایده‌های بهبود آفرین را اجرایی کنیم. 

یازرلو با بیان اینکه تکنولوژی فاصله بین ایده تا عمل را کوتاه می‌کند، تصریح کرد: این ابزار در دستان شماست، شما باید مشاوران دلسوز مدیران باشید تا فرآیندها لازم طراحی و اجرایی بشود. لذا لازم است وقت موثر بگذارید برای گفتگوهای سازنده، پویش ایده‌یابی راه بیندازید، برای ایده‌ها طراحی و عملیات کنید. در کنار مدیران سازمان باشید و ایده‌های آنان را بهبود ببخشید و با هوش مصنوعی توسعه آفرین باشید. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور، شفافیت را افق ترسیم شده برای سازمان دانست و گفت: فناوری می‌تواند در خدمت شفافیت باشد بنابراین از ابزارهای فن‌آورپایه برای رسیدن به آن افق کمک بگیرید. فناوری را به خدمت سازمان درآورید و برای دستیابی به اهداف سازمان از آن کمک بگیرید. 

این مقام مسئول ادامه داد: باید همگام با تغییرات فناورانه، رو به جلو حرکت کنیم. در این مسیر، شما به عنوان متخصصان فناوری اطلاعات، مسئولیت بزرگی بر عهده دارید. نسل چهارم و انقلاب‌های صنعتی بعدی به دست فناوری اتفاق خواهد افتاد. باید همواره به روز باشید و از آخرین تکنولوژی‌ها و روندهای جهانی اطلاعات آگاهی داشته باشید. باید بتوانید در معرض چالش‌ها و مسائل جدید، راه‌حل‌های نوآورانه ارائه دهید و از قدرت خلاقیت و ابتکار خود بهره‌برداری کنید. در آینده‌ای نزدیک، امکانات دیجیتال، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و سایر فناوری‌ها به طور گسترده‌تری در جوامع ما مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

وی بیان کرد: با پیشرفت فناوری و استفاده گسترده از اینترنت و شبکه‌های مجازی، تهدیدات سایبری نیز به شدت افزایش یافته‌اند. حملات سایبری می‌توانند در هر لحظه به سازمان‌ها، شرکت‌ها و دولت‌ها آسیب برسانند و حتی بر زندگی ما تأثیرات خطرناکی داشته باشند. از جمله این تهدیدات می‌توان به هکرها، ویروس‌ها، نفوذهای سایبری و سرقت اطلاعات اشاره کرد. 

یازرلو در پایان با تاکید بر اینکه برای مقابله با این تهدیدات، نیازمند پدافند غیرعامل سایبری قوی و مؤثر هستیم، نکاتی کلیدی در این خصوص برشمرد: 

آگاهی: برای مقابله با تهدیدات سایبری، افراد و سازمان‌ها باید از روند و روش‌های حملات آگاه باشند. برنامه‌های آموزشی و آگاهی بخشی درباره تهدیدات سایبری بسیار حائز اهمیت است. 

سیاست‌گذاری: سازمان‌ها باید سیاست‌های محافظت از امنیت سایبری را تدوین و اجرا کنند. این سیاست‌ها باید شامل استانداردها، راهنماها و تدابیر امنیتی مناسب باشد. 

حفاظت از اطلاعات: محافظت از اطلاعات حیاتی و حساس از مهمترین اولویت‌های پدافند غیرعامل سایبری است. رمزنگاری، سیستم‌های راهبردی پشتیبانی از امنیت، روش‌های دسترسی محدود و نظارت مستمر بر فعالیت‌های سایبری، ابزارهای مهم در این زمینه هستند. 

پشتیبانی فنی: اطمینان از وجود نیروی انسانی مجرب و تیم‌های فنی قوی، می‌تواند در مقابله با تهدیدات سایبری تأثیرگذار باشد. تشکیل تیم‌های مربوطه، آموزش و بروزرسانی مداوم و داشتن استراتژی‌های عملیاتی، نیازمندی‌های اساسی در این حوزه هستند. 

تعاون و همکاری: در مقابله با تهدیدات سایبری، تعاون و همکاری با سایر سازمان‌ها، نهادها و حتی دولت‌ها بسیار حیاتی است. اشتراک اطلاعات، تجربیات و همبستگی در مقابله با حملات سایبری می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت پدافند غیرعامل سایبری داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز