خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران:

آتش‌نشانان ظرف ۳۰ دقیقه در محل آتش‌سوزی انبار چسب حاضر شدند/ محل وقوع حادثه ۸ بار اخطار گرفته بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۴۳۱

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: همکاران من در ۳۰ دقیقه به محل حادثه انبار چسب در بازار سیدولی رسیدند و باتوجه به شعله‌وری بالای چسب، آتش به تمام پاساز سرایت کرد.

به گزارش ایلنا، «قدرت الله محمدی» با حضور در برنامه «صبحانه ایرانی» اظهار کرد: در بخشی از بازار تهران پاساژ موسوی مهر قرار دارد و صنف کفاشان و عرضه چسب و مواد شیمیایی در آنجا واقع شده است. این پاساژ ۴ طبقه مملو از طبق‌های ۱۷ کیلویی چسب بود و به دنبال سهل انگاری در حین صبحانه آتش سوزی اتفاق افتاد. همکاران من در ۳۰ دقیقه به محل حادثه رسیدند و باتوجه به شعله وری بالای چسب، آتش به تمام پاساژ سرایت کرد. ۱۵ ایستگاه آتش نشانی با ۲۵۰ آتش نشان هم اعزام شدند و ۳ طبقه بالا را اطفا کردیم. 

وی ادامه داد: ما تقریبا به همین پاساژ ۸ بار اخطار دادیم که اینجا ایمنی ندارد و نباید این حجم از مواد خطرناک در آن انبار قرار بگیرد. 

وی گفت: این ساختمان مرکز توزیع چسب ایران بود و باتوجه به حجم مواد باید در خارج از تهران مستقر می‌شد. آخرین اخطار ما به مالکان اردیبهشت ماه سال جاری بود. ما نگران هستیم و لحظه به لحظه رصد می‌کنیم. ولی مالکین توجه نمی‌کنند و اموال آن‌ها دود می‌شود ولی تجربه نمی‌شود. در آتش سوزی مولوی هم مالکین میلیاردی خسارت دیدند، اما باز هم تجربه نمی‌شود. حادثه خبر نمی‌کند و هر لحظه امکان یک حادثه وجود دارد. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان اینکه جا دارد از ۶۱ شهید آتش نشان تهران یاد کنم و به تمام آتش نشانان خسته نباشید بگویم، گفت: همه فرماندهان ما با بی‌سیم هستند و حتی هنگام خواب هم باید این بی‌سیم روشن باشد. به محض بروز حادثه اولین راه ارتباطی ما این بی‌سیم است. اگر حادثه‌ای خارج از عرف باشد من هم حضور پیدا می‌کنم. زمانی که بیدار هستیم مکالمات کل تهران را می‌شنوم و رصد می‌کنم. هنگام خواب با تلفن همراه گزارش می‌دهند و ما سریعا اعزام می‌شویم. تنها سیستمی هستیم که شهروندان ظرف ۴ دقیقه پاسخ خودشان را می‌گیرند. 

محمدی با بیان اینکه ما ۵۳۰۰ آتش نشان در ۱۳۷ ایستگاه آتش نشانی داریم گفت: آن‌ها در سه شیفت کاری مشغول به کار هستند و در زمان استراحت هم آماده باش هستند. روزانه ۴۵۰ ماموریت در شهر تهران داریم که شامل حریق، تصادف، حادثه و ارائه خدمات است. 

وی در پایان با بیان اینکه در زمان ترافیک اتوموبیل‌ها بعد از باز کردن راه در پشت ماشین‌های امدادی قرار می‌گیرند، گفت: خودروها به سرعت خودشان در پشت ماشین‌های اورژانس و آتش‌نشانی جا می‌دهند که باعث حادثه می‌شود. در همین حادثه دیروز انبوه جمعیت مانع انجام عملیات می‌شد و هر لحظه ممکن است سازه فرو بریزد. در یک عملیات ۳ تن از آتش نشانان با شهادت ۳۰ ثانیه فاصله داشتند، جمیعت باید بگذارند ما کار خودمان را انجام بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز