خبرگزاری کار ایران

انجام بیش از ۳ هزار ویزیت حجاج ایرانی در مکه و مدینه تا کنون

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۴۳۳

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه بیش از ۹ هزار خدمت درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در مکه و مدینه گفت: تا امروز بیش از ۳ هزار ویزیت زائران بیمار در مجموعه مطب‌های هلال احمر در عربستان انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۴ خردادماه، ۹۲۱۰ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۳۱۷۰ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۲۸۴ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص به حجاج ارائه شده است. همچنین ۲۱ مورد بستری اورژانس، ۲۱۹۵ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

مرعشی تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج را ۳۳۲۴ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۱۳ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه‌شده در این مدت بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۲ زائر در بیمارستان هلال احمر ایران در مکه و بیمارستان سعودی بستری هستند.

مرعشی با بیان این که بیشترین علل مراجعه زائران برای کنترل فشار و قند خون، بیماری‌های قلبی و علائم کوفتگی بدن و سرماخوردگی بوده است، اضافه کرد: دلیل عمده مشکلات به وجود آمده برای زائران، ناشی از دمای بالای هوا و پیاده‌روی طولانی در طول روز و در هوای گرم و سپس استراحت در مقابل کولرهای گازی بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: زائران حتما از لباس‌های خنک نخی با رنگ روشن استفاده کنند، زیرا دمای هوای عربستان بسیار بالاست. همچنین از تردد در آفتاب خودداری کنند و زیارت خود را در صبح زود و شب‌ها انجام دهند تا به مشکل گرمازدگی دچار نشوند. در صورت گرمازدگی، استراحت کنند، مایعات مصرف کنند، در محیط خنک قرار بگیرند و به پزشک مراجعه کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز