خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه شماره ۲ مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر؛

ارائه بیش از ۶ هزار خدمت درمانی به حجاج تا امروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۱۶۶

از روز سوم خرداد و همزمان با اعزام حجاج ایرانی به عربستان تاکنون بیش از ۶ هزار خدمت درمانی به زائران ارائه شده که بیشترین مراجعات به دلیل کم‌آبی بدن، علائم کوفتگی، سرماخوردگی، فشار و قندخون و ناراحتی قلبی بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در خصوص آخرین خدمات ارائه شده به حجاج در کشور عربستان و مهمترین توصیه‌ها به زائرانی که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند، به شرح زیر است:

۱-از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۲ خرداد، در مجموع ۶۱۵۸ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر در مکه و مدینه به حجاج ارائه شده است.

۲- در ۹ روز گذشته، ۲۲۰۰ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۱۰۸ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص برای حجاج انجام شده است.

۳-در این مدت ۱۰ مورد بستری اورژانس، ۱۴۷۰ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مدینه و مکه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

۴- تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج از روز سوم خردادماه ۲۲۲۴ مورد بوده و ۱۴۵ مورد نیز خدمات امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی انجام شده است.

۵- در حال حاضر ۲ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه بستری هستند.

۶-بیشترین علل مراجعه زائران برای کنترل فشار و قندخون، بیماری‌های قلبی و علائم کوفتگی بدن و سرماخوردگی بوده و دلیل عمده مشکلات به وجود آمده، دمای بالای هوا و تعریق زیاد زائران، پیاده‌روی طولانی در طول روز و در گرمای هوا و سپس استراحت زائران در مقابل کولرهای گازی بوده است.

۷- زائرانی که هنوز اعزام نشده‌اند حتما لباس خنک نخی با رنگ روشن همراه داشته باشند. زیرا دمای هوای عربستان بسیار بالاست. همچنین حجاج از تردد در آفتاب خودداری کنند و زیارت خود را در صبح زود و شب‌ها انجام دهند تا به مشکل گرمازدگی دچار نشوند.

۸-زائران در صورت گرمازدگی، استراحت کنند، مایعات مصرف کنند، در محیط خنک قرار بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز