خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش:

حوزه باید متناسب با ظرفیت‌ها و نیازهای آموزش و پرورش طلبه تربیت کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۷۳۳

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: امروز بیشترین حضور روحانیت باید در کف مدرسه باشد حوزه علمیه می‌بایست متناسب با ظرفیت‌های آموزش و پرورش طلبه تربیت کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاری‌ها، حجت الاسلام «حمید نیکزاد»، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نشست کمیته همکاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: حضور روحانیون در آموزش وپرورش نشانگر اخلاص، مسئولیت‌پذیری و آینده نگری است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش همه دستگاه‌ها ماموریت دارند به آموزش وپرورش کمک کنند که در این زمینه نیز حوزه‌های علمیه در راستای ساحت عبادی واخلاقی رسالت خطیری دارند. 

حجت الاسلام نیکزاد با بیان اینکه همکاری حوزه و آموزش وپرورش به قبل از انقلاب بر می‌گردد و به برکت انقلاب اسلامی در عالی‌ترین سطح این همکاری وجود دارد، ادامه داد: همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش وپرورش، برای استفاده از ظرفیت بی‌بدیل حوزه و روحانیت در جهت تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد که تعامل خوبی در این زمینه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه ماموریت جدی همه دستگاه‌ها باید رسیدن به مدرسه پویا و انسان ساز باشد، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مسئول دینداری مردم علما و روحانیون هستند و لذا باید لوازم این مسئولیت فراهم شود. حضور علما در مدارس نشانگر اخلاص، مسیولیت‌پذیری و آینده نگری حوزه و آموزش و پرورش است. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نقش ستاد همکاری‌ها یک نقش حمایتی است افزود: وظیفه سنگین اجرا با شماست که همکاری و تعامل بیش از پیش تمام دستگاههای عضو را می‌طلبد. 

وی در خصوص وضعیت طلاب طرح امین بیان داشت: پیرامون مدارس طرح امین و طلاب این طرح سرفصل‌های متعدد مباحث روانشناسی، مشاوره و تعامل موثر برنامه ریزی و در حال انجام است. چه بسا می‌بایست انتظارات را بر اساس واقعیات دید. 

نیکزاد در پایان با اشاره به مدارس شبانه روزی گفت: مدارس شبانه روزی بهترین فرصت برای کار تربیتی برای قشر موثر و مستضعف جامعه است، اگر دانش آموز مدرسه شبانه روزی خوب تربیت شود در خانواده هم یک مبلغ خوب آداب اسلامی و انقلابی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز