خبرگزاری کار ایران

نماینده موافق با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

«صحرایی» اهل داد و ستد نیست؛ حتی برای خودش

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۶۷۷

نماینده موافق با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: تنها سند مورد استناد در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است ما با کارهای من درآوردی یک تیم موافق نیستیم.

به گزارش ایلنا، «عبدالحسن روح الامینی» در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شناخت ما از آقای صحرایی به واسطه فرصت کمی که در بین تعیین ایشان تا معرفی به مجلس و ایجاد این جلسه بوده، کم است البته ایشان توضیح خواهند داد که چرا در طول مدت سرپرستی کمتر به مجلس آمده‌اند و اطمینانی به معرفی نداشته‌اند البته از لحظه‌ای که اطمینان داشتند با تمام وجود برای تمام جلسات مجلس وقت گذاشتند.

وی ادامه داد: انصاف این است که ما مسائل را در کنار هم ببینیم و بهترین گزینه دولت که به جمع بندی رسیده و معرفی کرده را بررسی کنیم. آموزش و پروش به وزیری نیاز دارد که همانطور که رییس مجلس در چند هفته پیش گفتند تغییرات مکرر نداشته باشد و باثبات و شجاع باشد پیگیر مسائل بر زمین مانده با یک تیم قوی باشد و از ظرفیت‌های ذاتی دستگاه آموزش و پرورش مسائل زمین‌مانده معلمان و محصلان را پیگیری کند . همچنین حق و حقوق دانش‌آموزان و معلمان را دنبال کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دوستان مجلس با سوابق بنده آشنا هستند تا تکلیف احساس نکنم پشت تریبون نمی‌روم و ادعایی ندارم مشورت کردم و در چند جلسه صحبت‌های ایشان را شنیده‌ام ایشان به معدل کابینه و نسبت به کسانی که در اوایل مجلس یازدهم معرفی شدند و نسبت به اعضای فعلی کابینه معدل بالاتری دارند و این نکته مهمی در عنصر وزارت است. عنصر عزم و اراده و جنم برای کسی که از روستا شروع کرده و کسی که از مدرسه عشایری شروع کرده و سه ماه پشت برف در اولین سال‌های خدمت بوده، لر و ترک و قومیت برای او تفاوتی ندارد اهل خوب گوش دادن و بررسی کردن است بسیار مهم است.

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: آموزش وپرروش به یک شخصیت دانشگاهی معلم و از درون خود نیاز دارد که با مشخصات ایشان تطبیق می‌کند شما ببینید در این چند روزه آخر جو سازی که علیه ایشان توسط کسانی که با راه امام و انقلاب اسلامی نسبت خوبی ندارند چه بوده است. بیانیه دیشب انجمن اسلامی معلمان که اصلاح طلب هستند را دوستان ببینید عزیرانی که بدون توجه به ایشان نسبت می‌دهند دقت کنند در بیانیه این تشکل آمده است؛ احساس می‌شود دولت نخواسته و نمی‌خواهند صدای معلمان را بشنوند. یک تشکل فاصله دار از انقلاب می‌گوید با درک شرایط و اقتضائات حوزه تعلیم و تربیت و عدم تثبیت امنیتی هایی مانند آقای صحرایی از بروز فاجعه جلوگیری کنید. به ایشان خرده می‌گیرند که  در دوران دولت قبل معاون رییس دانشگاه بودید و بعد از این که رییس عوض شده چرا ادامه دادید . آیا ایستادگی روی عقاید جرم است آیا این جرم است که از دل آموزش و پرورش است و اهل زد و بند نیست ما مجلس انقلابی نباید تسلیم این جو شویم.

وی ادامه داد: نکته دومی که باید درباره آن صحبت شود طرح تحول بنیادین است مسیر ایشان این است که طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال کند کارهای زیادی زمین مانده البته آقای صحرایی در همین دوره کوتاه دنبال رفع نواقص بوده است با آقای رییس جمهور و دولت و برنامه بودجه در همین مدت خلاها را پرکرده است ایشان جنم دارد و پیگیر است.

وی ادامه داد: نگاه ایشان این است که دانشگاه فرهنگیان مهمتر از دانشگاه تهران و علامه است. ارزیابی معاونت مجلس که با موارد جزیی برنامه‌ها را بررسی می‌کنند در بین کابینه به ایشان بیشترین نمره را داده‌اند. من انتظارم از برخی از دوستان این است افرادی که مسیر مجلس و دولت انقلابی را نمی‌پسندند انصاف نیست دنبال کنند.

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: انتظار ما از دولت و صحرایی این است که ما با تمام قد پای کار هستیم و انتظارمان این است که بحث شایسته سالاری و تغییرات در تیم مدیریتی ضروی است چراکه مبرهن و واضح است که وزیر پیشین به اتکای برخی از مدیران ناتوان و تصمیمات دیرهنگام زمین زده شد همچنین بازنگری و موانع باید رفع شود افزایش سهم اعتبارات در بودجه عمومی دولت از تولید ناخالص داخلی نیز باید دیده شود. ما تدوین برنامه هفتم را داریم که با این تغییر آموزش و پرورش همراه است و می‌تواند همراهی خوبی باشد.

وی ادامه داد: طراحی ساز و کار و تامین منابع از درآمدهای مالیات، مالیات بر ارزش افزوده از مهمترین موضوعاتی است که می‌توانیم از آن برای آموزش و پرورش استفاده کنیم سال‌ها قبل مجالس قبل سهم‌هایی برای ارزش افزوده تدوین کردند سلامت مهم است امنیت مهم است از آنها مهمتر آموزش وپرورش است چراما بخشی از ارزش افزوده را در اختیار آموزش و پرورش قرار ندهیم. تقویت اقتصاد آموزش و پرورش نیز مهم است. انواع و اقسام مدارس که به آبشخور مافیای کنکور می رسد باید برچیده شود ما آموزش و پرورش تراز انقلاب می‌خواهیم و آحاد مردم باید بهره‌مند شوند نه یه عده خواص.

وی تصریح کرد: مطالبات جدی معلمان باید دنبال شود و ما مجلس گام‌های خوبی برای تحقق آن برداشته‌ایم با تغییر و تحولاتی که در برنامه و بودجه رخ می‌دهد همکاری بیشتری می‌توانیم داشته باشیم دولت هم همانطور که قول داده پای کار بیاید. تنها سند مورد استناد در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است ما با کارهای من درآوردی یک تیم موافق نیستیم. آموزش و پرورش از مبادی حکومتی است و قابل برون سپاری نیست مجلس هم به ایشان رای می دهد  به کسی که اهل داد و ستد نیست حتی برای خودش.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز