خبرگزاری کار ایران

نماینده موافق با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

«صحرایی» استانداردها را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۶۴۸

نماینده موافق با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ما نمی‌خواهیم از استانداردها کوتاه بیاییم و آقای صحرایی استانداردها را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محسن دهنوی، نماینده مجلس در موافقت با رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای صحرایی شناختش از فضا شناخت خوبی است از معلمی و مناطق محروم شروع کرده‌اند و تا بالاترین سطوح مسئولیت گرفته‌اند، ایشان تجربه لازم را در تمام سطوح دارند. دومین نکته ایشان جوان بودن است و جوان بودن یک امتیاز است یعنی در کنار تجربه بالا، جوان، پرتلاش و پرانرژی هستند.

این نماینده مجلس گفت: در طی این مدت جلساتی که داشتیم با ایشان شناخت شان از فضا و نقشه راهی که برای حل مسائل آموزش و پرورش تدوین کرده‌اند خوب بوده است. آموزش و پرورش مشکلات متعددی دارد و مشکلات مربوط به یک الی دو سال گذشته هم نیست. آموزش و پرورش سال‌هاست با مسائلی مانند عدم ثبات مدیریت، عدم توجه کافی دولت‌ها به آموزش و پرورش، عدم توجه کافی به مسائل معیشتی معلمان و سایر مشکلات انباشت شده روبروست و آموزش و پرورش حالش خوب نیست درحوزه پرورش و مسائل فرهنگی دانش آموزان حال‌شان خوب نیست و این مسائل مسئولیت صحرایی را سنگین می‌کند.

دهنوری در خطاب به خضریان نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: ایشان درگیر رایزنی بوده‌اند به عنوان عضو هیات رییسه مجلس می‌گویم به عنوان وزیر معرفی شوند بنده یک بار ایشان را در مجلس ندیدم. کسی از شما اگر سراغ دارید قبل از معرفی به مجلس جلسه‌ای برای لابی گذاشته‌اند به من بگویید من کم اطلاع در مجلس نیستم انتقادی هم اگر می‌کنید از مدار انصاف خارج نشویم البته  آقای خضریان من شما را فرد منصفی می‌دانم.

وی ادامه داد: گفته می‌شود آقای صحرایی یک جانبازی را برکنار کردند یکی از شبهات مطرح شده این بود که شما گفتید شما فرزند شهید هستید و گفتید فرزند شهید بودن افتخار است، پدرم بیش از 8 سال در منطقه عملیاتی بوده و سال گذشته به رحمت خدا رفتند. اینکه ما بگوییم یک برکناری را نسبت بدهیم که ایشان با فرهنگ ایثار و شهادت زاویه دارد روا نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما در پشت این تریبون عرض می‌کنیم که با توجه به مشکلات عدیده‌ای که وزارت خانه دارد که قرار است نسل آینده کشور را تربیت کنیم به شما کمک می‌کنیم و از شما انتظار داریم مشکلات معلمان به ویژه مشکلات معیشتی و مشکلات پرورشی را حل کنید.

دهنوی تصریح کرد: ما در سوم خرداد ماه خدمت مقام معظم رهبری بودیم مدال انقلابی بودن را به این مجلس عطا کردند و ما را مفتخر کردند به این موضوع و فرمودند در مورد وزرایی که به مجلس معرفی می‌‌شوند پرهیز از سخت‌گیری بی‌جا داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر یک روز که وزارت آموزش و پرورش وزیر نداشته باشد ضربه به چندین میلیون دانش‌آموز و خانواده ایرانی محسوب می‌شود ما نمی‌خواهیم از استانداردها کوتاه بیاییم و آقای صحرایی استانداردها را دارد می‌خواهیم از سخت‌گیری غیرضروری بپرهیزیم و به آموزش و پرورش کمک کنیم. از آقای مخبر خواهش می‌کنم به ویژه در مسائل بودجه نیز آموزش و پرورش را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز