خبرگزاری کار ایران

در دیدار عین‌اللهی با وزیر بهداشت سوریه مطرح شد:

افزایش همکاری ایران و سوریه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۴۴۴

وزرای بهداشت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه طی دیداری در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، بر افزایش همکاری دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار حسن الغباشی - وزیر بهداشت سوریه، گفت: جمهوری اسلامی با دولت و ملت سوریه دوستی و همبستگی عمیق دارد.

عین‌اللهی افزود: افزایش همکاری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از اولویت‌های مناسبات دو کشور دوست و برادر است.

وی ادامه داد: امیدواریم همایش مشترک علوم و تحقیقات پزشکی با مشارکت ایران و سوریه در اولین فرصت برگزار شود و نتایجی برای ارتقای شاخص‌های سلامت در منطقه داشته باشد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: ایجاد کارگروه منطقه‌ای سلامت با مشارکت فعال ایران، سوریه و دیگر کشورهای دوست چنانچه با برنامه عملیاتی و زمان‌بندی همراه باشد، دستاوردهای ارزشمندی برای بهداشت و سلامت کشورهای منطقه خواهد داشت.

عین‌اللهی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۶ دانشجوی سوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به تحصیل اشتغال دارند و با توجه به مزیت یکپارچگی آموزش و درمان در نظام سلامت جمهوری اسلامی برای تبادل استاد و دانشجو با سوریه آمادگی داریم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، دکتر حسن الغباش - وزیر بهداشت سوریه نیز در این دیدار گفت: از همکاری و گسترش دیپلماسی سلامت با کشور دوست و برادر، جمهوری اسلامی ایران استقبال می کنیم.

وزیر بهداشت سوریه همچنین سفر رییس جمهور کشورمان به سوریه را دارای آثاری ارزنده در مناسبات فی مابین توصیف کرد و برای تسریع در اجرای توافقات به عمل آمده قبلی با جمهوری اسلامی در حوزه سلامت اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت با حضور 194 وزیر بهداشت از کشورهای دنیا از 31 اردیبهشت تا 9 خردادماه در ژنو در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز