خبرگزاری کار ایران

اتصال خطوط یک و ۶ متروی پایتخت به راه‌آهن سریع‌السیر تهران – مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۹۷

جلسه هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت پروژه اتصال دو خط مترو پایتخت به خط راه‌آهن سریع‌السیر تهران – مشهد و همچنین خط حومه‌‌ای تهران – گرمسار بین مدیران شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت متروی تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در جلسه‌ای که با حضور علی قارداشی، معاون فنی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پرویز ظهراب‌زاده، معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران و سایر مدیران و دست‌اندرکاران طرح «ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری» انجام شد، مباحث مربوط به فرآیند تبادل مسافر بین سیستم‌های حمل‌ونقل درون‌شهری، برون‌شهری و حومه‌ای در ایستگاه شهر ری تهران مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفت.

پرویز ظهراب‌زاده، معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در توضیح طرح مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری گفت: طبق این طرح، ایستگاه شهرری که یک ایستگاه تقاطعی بین خطوط یک و ۶ شبکه متروس پایتخت محسوب شده و جنوبی‌ترین ایستگاه بخش توسعه جنوبی خط ۶ به شمار می‌آید،‌ ضمن برقراری ارتباط سازه‌‌ای با خط راه‌آهن سریع‌السیر تهران – مشهد که در دست ساخت بوده و همچنین خط حومه‌ای راه‌آهن تهران – گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده و تبادل مسافر در آن صورت می‌پذیرد.

همچنین بررسی نظام بهره‌‌برداری طرح، اجرای یکپارچه ایستگاه‌های مترو و راه‌آهن، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب طرح TOD و ساماندهی اراضی شهری پیرامون مجموعه ایستگاهی ری و در نهایت ایجاد سایر مودهای حمل‌ونقل همگانی (تاکسی و اتوبوس)‌ در مجاورت این مجموعه، از جمله مهمترین موضوعات مطرح‌شده در جلسه هماهنگی مدیران راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت مترو تهران بود.

در این طرح شهرداری منطقه ۲۰ مسئولیت موارد مربوط به طرح TOD و ایجاد فضاهایی برای استقرار سایر مودهای حمل‌و‌نقلی در کنار مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری را برعهده دارد.

گفتنی است، پیش از این در میدان راه‌آهن، خط ۳ متروی پایتخت با ایستگاه مسافرگیری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران تلاقی پیدا کرده و تبادل مسافر در آن هم اکنون انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز