خبرگزاری کار ایران

آموزش امداد و نجات به ۱۲ هزار دختر تحت پوشش کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۷۸۱

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از آموزش امداد و نجات به ۱۲ هزار نفر از دختران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خبرداد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی المدنی، با اشاره به اجرای طرح یاس گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای میان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی برای دختران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد طرحی با نام طرح یاس، اجرا می‌شود. در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجه با بحران و بلایای طبیعی توسط سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و با همکاری اداره آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر، به جامعه هدف، ارائه می‌شود.

حسینی المدنی ادامه داد: افراد در خانه‌های هلال، آموزش‌هایی می‌بینند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را در بحران امدادرسانی کنند. در این طرح، ارتقای توان فرد در انجام کار مشارکتی و ارتقای عزت‌ نفس، ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح در قالب آموزش‌های اجتماع محور ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جعمیت هلال احمر، وی گفت: سال گذشته، ۱۲ هزار نفر از دختران خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از آموزش‌های امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شدند و تاکنون  چهار هزار نفر از این دختران آموزش‌ دیده، در  ۹۰۰ خانه هلال در سراسر کشور مستقر شده‌اند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای فرماندهان تیم‌های سحر در پنج استان منطقه غرب و جنوب غرب کشور خبر داد و گفت:‌به منظور پیشگیری از اثرات آسیب‌های روحی ناشی از بروز بحران‌ها، کارگاه آموزشی با عنوان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه غرب و جنوب غرب کشور، برگزار شد.

وی ادامه داد: این کارگاه از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور فرماندهان تیم‌های سحر و تسهیلگران طرح یاس ۵ استان از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام برگزار شد.  این دوره با مشارکت دو مدرس کشوری و حضور ۶۵ نفر از اعضای شرکت کننده تیم سحر با همکاری یونیسف و سازمان جوانان سپری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز