خبرگزاری کار ایران

کاهش ۵ درصدی کلاهبرداری در کشور/ انسداد بیش از ۲ هزار شماره کارت و حساب بانکی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۵۴۹

رئیس پلیس آگاهی فراجا از کاهش 5 درصدی وقوعات کلاهبرداری در کشور خبر داد و گفت: از طریق سامانه سرآمد بیش از 2 هزار شماره کارت و حساب بانکی در اختیار کلاهبرداران مسدود شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد قنبری" در تشریح وضعیت عملکرد معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا در سال 1401 اظهار داشت: با توجه به اینکه شایع ترین جرم در این حوزه مربوط به کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت است طی این بازه زمانی تعداد 864 فقره سیم کارت و 678 فقره سریال گوشی تلفن همراه مسدود شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد 2 هزار و 852 شماره کارت و حساب بانکی در اختیار کلاهبرداران از طریق سامانه سرآمد تعلیق و مسدود شده است، افزود: اجرای طرح مستمر کشف پیش‌دستانه منجر به کشف 211 پرونده و دستگیری 563 متهم شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 17 هزار متهم در حوزه جعل و کلاهبرداری دستگیر شده اند، اظهار داشت: 57 محکوم متواری و تحت تعقیب در 6 استان کشور در قالب طرح محکومان متواری و تحت تعقیب شناسایی و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح عملیات در پاتوق عرضه مدارک جعلی طی 2 مرحله در مرداد و دی ماه 1401 در سراسر کشور 233 نفر دستگیر و 15 هزار و 433 فقره انواع اسناد جعلی رسمی عادی و اقلام تقلبی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی از انسداد و همچنین فیلتر 800 فقره از پیج های اینستاگرام، سیم کارت ها و حساب های بانکی در فضای مجازی که اقدام به فروش و تبلیغ مدارک جعلی می کردند و دستگیری 30 متهم در این خصوص خبر داد.

وی با اشاره به کاهش وقوعات کلاهبرداری در کشور گفت: بر اساس آمار ارائه شده طی این بازه زمانی تعداد پرونده های تشکیل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

وی از عموم مردم خواست چنانچه مواردی مانند درخواست های تلفنی و یا حضوری افراد ناشناس برای انجام هرگونه عملیات بانکی، انتقال وجه، کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

سردار قنبری در پایان، سال گذشته را سال پر تلاشی برای پلیس آگاهی دانست و عنوان کرد: با اجرای طرح های مختلف توانستیم جرایم سازمان یافته را کاهش دهیم که امیدواریم بتوانیم با برنامه ها و طرح های مختلف بیش از پیش امنیت را برای مردم عزیز فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز