خبرگزاری کار ایران

برخورد با متخلفان برای صیانت از حریم شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۶۴

معاون شهرسازی ومعماری شهرداری تهران در نودمین جلسه "کمیته فنی حریم شهر تهران" گفت: رویکرد اصلی مدیریت شهری صیانت از حریم شهر تهران و برخورد با افرادی است که با استفاده از روابط ناسالم، و سوء استفاده از شرایط مرتکب تخلفات ساخت و ساز غیر مجاز در حریم شده اند است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، حمید رضا صارمی معاون شهرسازی‌ومعماری شهرداری تهران درنودمین جلسه کمیته فنی حریم شهر تهران که با حضور علی اکبر فسائی مدیرکل حریم و سایر مدیران کل و برخی شهرداران مناطق برگزارشد، در خصوص مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز درحریم شهر تهران از گذشته تاکنون به یک معضل جدی تبدیل شده که این پدیده شوم در حریم سبب شده است تا حریم شهر تهران و فضای بکر و طبیعی موجود در معرض تهدید قرار گیرد.  

وی افزود: با توجه به اهمیت حریم  برای شهر تهران، حساسیت مدیریت شهری در دوره جدید بر این بخش بیش از گذشته است. بر این اساس مدیریت شهری منافع شهروندان را درحفاظت و صیانت از حریم در اولویت قرار داده است، بنابراین لازم و ضروری است تا سایر دستگاه‌های متولی نیز به جد پای صیانت حریم بیایند تا تهدیدات موجود در این بخش به فرصت تبدیل شود.

صارمی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در این زمینه باید آسیب شناسی، پیشگیری، ساماندهی و مقابله با تهدید در نظر گرفته شود که توجه به  این پدیده و یافتن راهکارهای مقابله با آن ضروری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر نظارت بیشتر بر عرصه حریم شهر تهران  گفت: نظارت بر نحوه ساخت و ساز در جزئی ترین موارد و عمل به قوانین باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه برخورد با دانه درشت‌های متجاوز به حریم، رویکرد اصلی مدیریت شهری در برخورد با  این افراد است، در واقع اگر مسئولان برای جلوگیری از تخلف مصمم باشند، مردم این مساله را بسیار رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد پارک‌های جنگلی در حریم شهر تهران افزود: در سال‌های گذشته دو پارک جنگلی در غرب و شرق در حریم شهر تهران احداث شده که در حال حاضر این فضاها در دل شهر قرار گرفته اند و تنفس‌گاه شهری  مهم شهری به حساب می آیند؛ براین اساس لازم است با احداث اینگونه فضاهای سبز  و حتی باغ های مثمر کاری ماندگار برای نسل آینده به یادگار برجا بمانند.

صارمی افزود: در زمینه حریم مراجع قضایی و برخی متولیان پای کار هستند تا منافع عمومی به هرشکل ممکن حفظ و صیانت شود.

همچنین در نودمین کمیته فنی حریم شهر تهران ۵ دستور جلسه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز