خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت:

۹۰ درصد خدمات بستری در درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۵۴۶

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۹۰ درصد خدمات بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی در درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری خود که صبح امروز به مناسبت هفته ملی جمعیت برگزار شد، گفت: از وقتی قرار شد به سمت ازدیاد جمعیت برویم طبق قانون جوانی جمعیت همه استانها باید مرکز ناباروری سطح سه داشته باشند و در حال حاضر ۱۰۳ مرکز داریم که سه برابر آن چیزی است که در قانون آمده است.

وی ادامه داد: در مراکز سطح سه خدمات پیشرفته ناباروری ارائه می شود. در مورد ناباروری سطح دو نیز در گذشته اصلا مراکزی نداشتیم. ۸۵ درصد موضوعات ناباروری در مراکز سطح دو درمان می شوند. آیین نامه این مراکز ابلاغ شده و طبق قانون باید هر دانشگاه یک مرکز سطح دو ناباروری داشته باشد و طبق زمان بندی مشخص شده ما در حال حاضر ۴۰ مرکز سطح دو داریم و تا آبان ماه تکمیل می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره پوشش خدمات بیمه ای درخصوص ناباروری گفت: ۹۰ درصد خدمات بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی در درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به آمار جانباختگان تصادفات و حوادث جاده ای ادامه داد: تقریبا یک میلیون موالید در سال داریم اما در سال ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار مصدوم ترافیکی داریم که به مراکز درمانی مراجعه می کنند. همچنین ۱۶ تا ۱۸ هزار فوتی براثر تصادفات داریم. تا قبل از کرونا روند کاهشی بود اما بعد دوباره افزایش پیدا کرده است.افرادی که فوت می شوند  معمولا جوان هستند.

کریمی تصریح کرد: ۶۰ درصد در محل حادثه یا در مسیر جان خود را از دست می دهند. یک سوم افرادی هم که به بیمارستان می رسند در بدو ورود علائم حیاتی ندارند. از ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر هم که به بیمارستان می رسند فقط ۶ الی ۷ هزار نفر در بیمارستان فوت می شوند و در واقع فقط یک درصد از کل مصدومان در بیمارستان فوت می شوند. تقریبا دو الی سه برابر آمار جانباختگان نیز معلول می شوند. علت آن هم همه می دانیم خودروی ناایمن که از جان فرد هیچ محافظتی نمی کند و ناایمنی جاده ها و مسائل مربوط به فرهنگ رانندگی است. ما مرکز تروما سنتر به وفور داریم اما چرا باید اجازه بدهیم که مردم اینگونه صدمه ببینند و ما مجبور به راه اندازی مرکز تروما باشیم.

کریمی درباره سقط جنین گفت: این موضوعی نیست که وزارت بهداشت به تنهایی بتواند با آن مقابله کند عمده سقط ها در جایی غیر از مرکز درمانی است و وقتی برای فرد مشکل پیش می آید به مرکز درمانی مراجعه می کند.

وی درباره میزان‌ سزارین ادامه داد: میزان سزارین در ایران بالاست و ۵۶ درصد زایمان‌ها در ایران سزارین است یک دلیل مهم آن القای بیمار است و مادر برای ترس از درد زایمان طبیعی، زایمان سزارین را انتخاب می کند‌ البته ما در حال ترویج زایمان‌های بدون درد هستیم و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است طبق قانون باید سالانه ۵ درصد زایمان سزارین کم شود اما این کار بسیار سختی است و باید فرهنگ سازی در این زمینه صورت بگیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اگر داروی سقط جنین در یک مرکز درمانی کوچک یا مطب پیدا شود جرم انگاری شده و مساوی با سقط است و برخورد می شود.

وی تصریح کرد: ما تاکنون یک میلیون و ۱۱۳ هزار مراجعه به مراکز ناباروری داشتیم و از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار آی وی اف انجام شده است میانگین موفقیت آی وی اف نیز ۲۷ درصد است و ما تلاش می‌کنیم موفقیت این اقدامات را بالا ببریم.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز